Ny kolonihaveejer

Hej Alle
Som ny kolonihaveejer søger jeg råd omkring havehuse - desværre har jeg ikke været klog nok da jeg købte huset og står derfor nu med et kolonihavehus som er bundråddent fra bund til tag. Gulvet er faldet sammen og alt er råddent. Der lå forskellige slags gulvbelægning, bl.a. tæpper og vinyl på gulvene og jeg har ikke undersøgt hvad der var nedenunder. Jeg tager det fra den positive side og kan kun grine af at jeg har været så dum.

Nu er mit spørgsmål til jer, når jeg har fjernet al gulv, (træ, lægter, bjælker) indvendig i huset, KAN jeg så fylde med store sten ell. Grus og så derefter med stenmel. Stampe det og lave mit gulv med (lecablokke, strøer, og isolering. ? er det en dårlig ide?
jeg skal have lavet en ny rem under væggene først og har tænkt at lave det i små bidder ad gangen, så væggene ikke falder sammen. Jeg ville gøre det med leca blokke og så en ny rem.(forsøge altså)
håber Nogen kan give et godt råd.


Projektarbejder😊
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Hvis huset som du skriver citat: bundråddent fra bund til tag, så ville jeg da pille det ned.
Rem under huset skal helst være i 1 stykke. Så huset skal holdes oppe på anden måde medens du udskifter den bærende rem. Det kan være med først lille løft med donkraft og så lægte stumper under bjælker
Den gulvopbygning du skitserer virker ikke godt. Men nogle billeder ville hjælpe meget.
Du kan ikke forvente noget præcise råd hvis du ikke uploader nogle billeder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tillykke med haven. Pas på med huset, ofte er det nget frygtelig klampværk, så måske skal der nyt til..
Du skal også lige undersøge hvordan prissætningen er, hvis du igen vil sølge.
Nogle foreninger tillader ikke højere salgspris blot fordi der er vedligeholdt, men hvis der bygges nyt bliver husets bygge pris tilføjet havens pris, så det kan være nemmere at få investeringen retur.
Mvh Hans

 

Tak for svar
Jeg ville gerne rive det hele ned, men det kan jeg ikke da jeg ikke ville få lov til at bygge samme kvm igen. Så jeg er nødt til at renovere lidt af gangen. Jeg får taget nogle billeder - 👍


Projektarbejder😊
Bliver kolonihaver ikke vurderet af et kyndige vurderingsfolk , før de kan sælges , det her lyder som en sag for kolonihaveforbundet , nu ved jeg ikke hvad du har betalt , men det lugter lidt af snyd.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du er stadig beskyttet af købeloven, og du har tilsyneladende været udsat for groft bedrageri. Sagen vil være en lækkerbisken for din advokat.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jo absolut jeg er blevet snydt, men det har jeg forliget mig med. Sælger er en ældre mand på 92 år.
nu vil jeg gerne bare have det gjort brugbart.🤩

Projektarbejder😊
At "renovere", kan tolkes på flere måder.
Der har tidligere været eksempler på lignende tilfælde af renovering af bygninger, hvor der bare skal beholdes en vigtig del så som f.eks. fundamentet.
Så ka  du skifte hele overbygningen, under "renovering". Du må jo altid skifte råddent materiel ud.

 

Hvis hytten er pilrådden er der desværre ingen vej uden om - rønnen skal ryddes.

Måske kunne du forhandle en aftale med bestyrelsen i haveforeningen, hvis du bygger i samme stil og mål som det foregående.

Man kommer meget langt med diplomati og forhandlingstaktik.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå...... hvis du ikke syntes at du har købt katten i sækken , så kan  vi andre jo være ligeglade.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis