Nedtage skorstenspiben

Vi har nogle problemer med vores murstens skorsten, den suger vand samt har utæt inddækning.

Hvilken håndværker skal man have fat i ved en nedtagning,
Den sidder i rygningen og der skal jo så et par nye tagplader mm på.

Tænker selv en tømrer?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne alliere dig med en tømrer til at reparere taget og selv tage skorstenen ned, eller lave begge dele selv alt afhængig af, hvilket tag du har.

fase
Hvis skorstenen ikke er i brug, så sæt dig overskrævs og slå stenene fra hinanden og dump dem ned i hullet. Er den brug, så slå nogle brædder sammen til en slidse og kur sten og mørtel ned til hjælpere på jorden. Tømrer til tagplader og rygning.

 

Ja problemet er at min irrationelle højdeskræk holder mig pt nede, da jeg var yngere havde jeg ikke den.

Alternativ kunne jeg også få den pudset tæt og fikset inddækning?
Vi har en brændeovn som vi aldrig bruger.
Har en brændeovn nogen værdi for huset, i kr og øre som det hedder.
Brændeovne fra før 2003, må ikke følge med huset ved handel. Hvis piben er porøs, er den sikkert brændt instykker.
jegbhar selv i 70`erne tilbragt en hel lørdag på rygningen, med en skorstenspibe mellem lårene. Den skulle ned og det viste sig, at der kun var skaller tilbage af stenene, såjeg pillede ved den var den løs fra resten af skorstenen. Kan du ikke få en bekendt til at pille den ned for dig?

 

Den lov om brændeovne fra før 2003 er vist kun forslag endnu. Men det vedtages sikkert.
Når du ikke bruger brændeovn ville jeg ad pille piben ned, og så skal du fjerne ovnen, og afmelde det hos skorstensfejer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Loven bliver sikker ikke vedtaget i sin nuværende form, da antikke ovne eller ovne med kulturhistorisk værdi ikke er omtalt. Det protesterer bl.a. Kulturarvstyrelsen mod.

Desuden tager lovforslaget ikke hensyn til huse der fra start er beregnet til fyring med fastbrændsel, og endelig vil en fjernelse af skorstenen på en tidstypisk ejendom forringe værdien ved salg.

Du bør afblænde skorsten på en måde så funktionen ikke umuliggøres for kommende ejere uanset om du nedlægger din nuværende brændeovn.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis