Hjælp til troldtekt pladers placering i huset.

Hej der ude.
Jeg håber lidt på der er en af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt. kærsten og jeg har lige købt hus og skal igang med en mindre renovering. Vi vil gerne have troldtelt op i resten af huset, på nuværende tidspunkt er der troldtekt i den højre halvdel af huset. Så er igang med at planlægge placeringen af resten af huset. Det er så her jeg er løbet ind i nogle problemer i vores køkken alrum. Rummet er 756x362 cm mens pladerne er 60x120 cm. Pladerne i resten af huset er placeret med den lange led i huset længde.
Har overvejet at købe nogle plader der er 60x240cm men har ikke kunne finde disse i ultrafin. :/ 

Håber der er en derude der kan hjælpe mig lidt.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
lige linjer i gulve og lofter skal altid være på den lange led i husets længde, det siger man fra gammel tid giver mest ro i hovedet når man er i huset.
Der er flere ting at tage hensyn til. Først og fremmest at linjen fra troldtek i stuen måske kan fortsætte ind igennem til køkken/alrum. Det vil se godt ud når man kigger ind igennem dobbelt døren. Kommer der en asymmetri i start og slut så ses det ikke så meget som den manglende gennemgående linje. Er stuen lavet som jeg ville lave den så starter det med 45 cm og 5 rækker.
Men hvis i kun skal tage hensyn til køkken/alrum så kan man vælge 11 eller 12 rækker a`60 cm Ved 12 rækker start / slut på 18 cm og ved 11 rækker start og slut ved 48 cm ( meget bedre ) Og så passer det måske næsten med stuen.  
På den anden led er det lidt mere triggi. Hvis i vælger 1/2 forbandt så startes med 61 + 120 + 120 + 61 = 362 OK Næste række 1 + 120 + 120 + 120 + 1 = 362 Det dur ikke.
Så kan i trække 30 fra i første plade Så der startes med 31 + 120 + 120 + 91 = 362 OK
Næste række spejlvendt 91 + 120 + 120 +31 = 362 OK  Og så forfra igen
Men hvis i foretrækker 1/3 forbandt så er det 21 + 120 + 120 + 101 = 362 OK og 61 + 120 + 120 + 61 = 362 OK og til 3. række 101 + 120 + 120 + 21 = 362 og så forfra igen. 1/2 forbandt er måske det bedste..
Men du må endelig tegne det op inden i vælger.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for indput :D 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis