Støttemur af flade natursten

Hej
Jeg skal have lavet en mindre støttemur på 30 cm mod et flise areal. Støttemuren laves af flade natursten ca. 2-3 cm tykke. Jeg graver ned til stabil underlag fylder med stampet stabilgrus og afslutter i 10 cm jordfugtig beton. Første skifte tænker jeg at lave i kant blokke 14x14x21 cm. Mit spørgsmål er om jeg kan afslutte første skifte nogle cm. UNDER niveau (græsplæne og jordbed), således den ikke er synlig. Dvs. de første skifte af natursten kommer under jorden.

mvh Carsten

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som udgangspunkt vil jeg undgå beton i forbindelse med natursten. Du kan med fordel nøjes med stampet stabilgrus.

Natursten under terræn er ikke noget problem, men du bør undgå flint- og kalksten.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej. Så fik jeg limet stenene til støttemuren sammen med Alfix compifix. Jeg valgte at starte som beskrevet ovenfor med en kantblok hvorefter de flade sten blev bygget op til ca. 30 cm. Kantblokken er sat i godt 10 cm jordfugtig beton, der er lagt en trekant på for og bagside. Hvad med resten af stenene - de er 10-15 cm bredde og som sagt lime sammen med en Alfix combifix. Nu er jeg så voldsom i tvivl om hvordan jeg skal sikre bagsiden yderligere - hvordan skal der bagstøbes? Bagved vil der være en terrasse (med de samme sten - bygget op på sand + 12 cm stabilgrus og lidt afrettesand 3 cm). Se billeder af støttemuren. Jeg har en masse universal beton 0-4mm - men skal det påføres stenene som en lige mur bagved eller skal det skråne op, eller noget helt tredie?? Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe en newbie :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis