Ekspansionsbolte

Hej med jer

Jeg vil hænge en pull-up bar op i loftet i min lejlighed. Og til det vil jeg bruge et par ekspansionsbolte. Jeg er dog i tvivl, om jeg kan bruge bolte til ikke-revnet beton, eller om det skal være til revnet. Varmemesteren siger, at jeg skal spørge en fagkyndig. Kan prøve at komme med mere info, hvis det er nødvendigt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke forskel på revnet og ikke-revnet beton.
Når der er tale om beton så kan alt holde. Selv et hul fyldt med trækiler og gode skruer kan holde.
Men jeg ville nok bruge nogle 10 mm rawlplugs og så 8 mm franske skruer. Eller den slags ekspansions bolte man kalder slagbolte LINK. Det kan være 115 x 8 mm Så skal der bores 8 mmhul og bolten kankes op igennem beslag og spændes med det samme.
Hvis du bruger plugs m.m. kan det skrues ned og huller kan spartles,
Ved slagbolte kan det skrues ned med skruer kan kun skæres væk med vinkelsliber.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Købte nogle betonskruer i stedet.

OK de er ikke så gode til at holde til skiftende belastning. Går de løse i gevind så går de helt løse. Men du står vel heller ikke på hovedet når du laber pull up. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det kunne måske godt ske, hvis jeg vælger at hænge gymnastikringe i dem. Men der står nu ellers på dem, at de er godkendt til pulserende belastning. Det er 10,5x55 fra Essve. Fischer anbefalede mig også betonskruer, da jeg spurgte dem. Men jeg har 10 mm rawlplugs og franske skruer liggende, hvis det er bedre. Det eneste jeg ikke er interesseret i er en masse bolte, som jeg ikke kan få ud igen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også