Kalibrering af 3x360 grader streglaser

Jeg har købt en brugt streglaser som desværre er helt ude af kalibrering på den vandrette laser.
Det er ca. 2 cm. på 7m afstand.

Er der nogle som har erfaring med at kalibrere sådanne instrumenter? - jeg kan ikke lige umiddelbart se mig ud af hvordan det gøres, uden at påvirke de 2 andre lodrette laseres nøjagtighed.

Det drejer sig om en Stroxx 3D Laser Green.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bedre sent end aldrig... Jeg kender ikke Stroxx's model, men tager kig på laslev.com, som beskriver hvordan andre modeller kalibreres. Forfatteren har vist også en YouTube kanal hvor han viser det, dig med russisk tale og engelske undertekster.
fitft skrev den 11-02-2022 12:35:09

Bedre sent end aldrig... Jeg kender ikke Stroxx's model, men tager kig på laslev.com, som beskriver hvordan andre modeller kalibreres. Forfatteren har vist også en YouTube kanal hvor han viser det, dig med russisk tale og engelske undertekster.

 Tak, det giver jeg et kig :-)

Uden at kende til laseren, har jeg et helt lavpraktisk fif. Hæng en klar plasticslange op på en væg, så den hænger i en bue. Fyld vand i og loven om forbundne kar, skal nok sørge for at vandet står præcis lige højt i begge ender af slangen. Nu kan du sætte laseren op og kalibrere efter de to vandoverflader.
Måske har jeg misforstået problematikken. 
Hilsen Johnny 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis