Dykpumpe i nedsivning brønd

Hejsa.

Vi har store problemer med vores septitank pga alt det vand der er kommet.

Vi har en septitank hvor vandet skal rende videre til en brønd hvorefter der skal ledes videre til nedsivning, problemet er bare at hele vores grund står i vand så vandet ikke kan rende væk og septiktanken og brønd står fyldt hele tiden.

Vi havde en slamsuger ude og tømmer tanken, og han sagde at eneste løsning lige nu var at sætte en dykpumpe ned i brønden så vandet kunne rende videre fra septiktanke hele tiden, han sagde dog at det ikke var noget han måtte forslå da det ikke er lovligt, men det er eneste løsning lige nu og her.

Jeg har været ude og købe en dykpumpe, men er i tvivl om hvordan jeg skal placere den.

Hvad jeg kan læse mig frem til skal den stå på bunden af brønden, men jeg kan forstille mig at der er en masse slam I bunden, så det går vel ikke, da pumpen suger i bunden? Kan man evt binde et reb i pumpen og sænke den til ønsket dybde? Der er flyder på pumpen så de selv starter og stopper.

Mvh
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På vores gamle anlæg var der ikke nogen sivestrenge men en brønd som vand fra septiktank og anddre afløb bare skulle sive bort igennem. Det fungerede dårligt. Så jeg gjorde det som du beskriver. Hængte pumpen i et reb så den først begyndte at pumpe når vandstanden i brønden blev for høj. Det kørte vi med i mange år indtil vi vik råd til et godkendt anlæg med 3-kammerbrønd og 2 12m sivestrenge. Så ja det kan du sagtens. Hvor vil du sende vandet hen?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svar.

Planen er egentlig bare at sende vandet ud af brønden og op på græsset, det er den eneste mulighed jeg har lige nu.

Der er ikke oversvømmet der hvor brønden er, men der står nok 30-40 cm vand der hvor nedsivning er lavet.

Jeg tror der er derfor at det ikke er helt lovligt at jeg pumper vandet op af brønden og ud på græsset, men jeg har ikke andre muligheder lige nu og her.

nej det er nok ikke helt lovligt, men jeg pumpede det osse bare over i noget buskads, så man ikke gik i det. Men du er jo nok nødt til på sigt, at få en sandmile til nedsivningen hvis der er plads til det. Problemet med vand bliver nok ikke mindre i fremtiden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er lavet noget nedsivning, jeg ved ikke helt hvordan det er lavet, problemet er bare at hele området er en kæmpe sø lige nu, så det kan ikke trække mere.

Jeg har aldrig set så meget vand de som der står nu i området.
Ps. du skal  under alle omstændigheder ha et godt reb i den. du må ikke hæve/sænke den i el-ledningen. Håber osse at det snart bliver lidt tørt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Har sat den i og bundet den i et reb.
Det har allerede hjulpet, og der er normal vandstand toilettet igen.

Tror dog at den kommer til at køre 24/7 da ham der kom og tømte septitanken også prøvede at tømme brønden, men den blev fyldt lige så hurtig som han sugede op af den da vandet render tilbage i den fra nedsivningen. Håber også snart det stopper med alt det regn,det er godt nok til at blive deprimeret over.

Du kan jo hæve pumpen mest muligt, så der lige akurat er aftræk i toilettet, så slipper du måske for at pumpen køre i døgndrift.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis