Puds på Fibergips

Hej,

Har sat fibergips på badeværelset, og i brusenichen kommer der vådrumsmembran på og klinker.

I den øvrige del af badeværelset ville jeg bruge betonbinder fra sika og så durapuds 710 på fibergipsen inden der males til sidst.

Er der nogen som erfaringer med puds på fibergips - og evt tips til ovenstående?

Mvh Toke
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet præcis det samme som du beskriver på vores badeværelse.
Gav fibergipsen en gang forankringsgrunder og så durapuds 710 og til slut en maling glans 25 .
Hvis du vil have et pudset look er fremgangsmåden fin. Hvis den skal males over kan du blot fuldspartle pladen efter grunder. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fedt - tak for respons.

Jeg kører videre med planen 😊👍
Beklager jeg genopliver en gammel tråd. Blev resultatet godt? Hvad endte du med at gøre? Blandende du sika og 710 sammen? Hvor tykt et lag kom der på? Har du et billede?
Sikke mange spørgsmål 😀 Jeg har 150 m2 fibergips hvor jeg gerne vil have en finpudset overflade
Jeg har lavet meget puds på gips og fibergips. Jeg bruger LIP produkter (LIP 350)
Sidste var omkring 100 m2 fibergips med murstensmønster derefter vandskuring. Jeg brugte følgende fremgangsmåde
1. Hvis du har brugt retkantet fibergips plader limes disse i samlinger
2. Puds ca. 4-5 mm ud på fibergipsen og ilæg armeringsnet. Dette glattes ud sådan nettet trykkes ind i den øverste del  - så er du næsten 100% sikker på at du ikke kommer til at se revner fremover
3. Når 1. lag puds er tørt trækker du 1-2 mm på væggen og laver murstensmønster - skal du bare have en glat væg trækker du 1 - 2 mm puds på med et stålbræt/glittebræt og når det har sat sig tager du en fugtig svamp og glatter overfladen ud sådan du får kørt pudsen sammen.
4. Når dette er HELT tørt maler du det. Alternativt kan du vandskure med en indfarvet mørtel.

Det er meget let når man først kommer igang - det kræver lidt tilvænning til at starte med og der ender nok meget mørtel på gulvet de første par gange - derefter går det som en leg.
Fejlen er at folk har tildens til at trække ALT for meget mørtel på bl.a. ved murstensmønster. Du skal jo f.eks. bare ane murstensmønsteret gennem en vandskuring. Og alt efter hvor meget du pudser efter med vandskuring - jo mere kommer der tilsyne af murstensmønsteret.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også