placering og antal af spots

vi har fået lavet nyt køkken (står færdigt engang i næste uge) og skal til at have sat noget lys op. vi vil gerne have monteret led indbygningspots, og har planer om at monterer dem selv og så må en trikker kigge på det bagefter.....
Vi er i tvivl om hvor mange og hvor de skal placeres. vi er selv ude i at det skal være noget symetrisk, så evt noget ala 4 x 4 spots. Har læst mig frem til at det anbefales at man sætter dem der skal sidde over køkkenbordet, 55 cm fra væggen pga. lysfald og skygge.
Søger nogle inputs og forslag til både placering og antal.
Det bliver nogen indbygningspots med normal fatning. mener den hedder gu10. om det bliver LED eller halogen er ikke fastlagt, men regner med at finde nogle LED pærer.

håber på en masse konstruktive kommentare :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal placeres således så man ikke skærmer for lyset når man står og laver mad. Det kommer an på loftshøjden og spredning af lyset samt om spotsene kan vippes. I vores køkken som er godt 4x4 m har jeg monteret 5 spots udover det er der lys under skabene og i emhætten. Spotsene hænger med en indbyrdes afstand på 90 cm og loftshøjden er ca. 250 cm De hænger vel en 10-20 cm udfor bordkanten. Jeg er 185.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis