Hvilket lag skal devi-mat støbes ind i?

Hej,

Jeg er igang med at lave nyt bad og er kommet i tvivl om hvilket lag jeg skal støbe el-gulvarmen ind i. Typisk støber man det ind i et afretter lag, men da jeg skal have en lille 0.5cm opkant mellem bad og resten af rummet er jeg bange for at bøje det for meget. Kan jeg blot istedet støbe det ind i selvebetonlaget som bliver 3-6 cm tykt og ligger ovenpå en plade styrolit? Og kan jeg risikere at betonlaget revner når det er så tynd?

Mange tak for hjælpen :)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du risikere nok at betonlaget revner, men ikke på grund af elvarmen. Men du behøver jo ikke at lave op kant så skarp i selve betonpladen. Så kan devimat sagtens gå skråt ned i bruseniche. Op kant laves så i afretningslaget, ELLER du kan undlade op kant, som kun er til at smadre store tå på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis