Hoveddør skal "smækkes" for at lukke

Hej alle.JEg er kommet i lidt af et dilemma, som I måske kan hjælpe mig med.Jeg har for ½ år siden fået isat en ny hoveddør med tilhørende sideparti ( lavet i et stykke).
Lige siden døren er blevet sat i har den været vanskelig at få lukket. Jeg har troet at det var noget der gik over, men det gør det ikke. Det er som om at den liste der sidder yderst på døren er ca ½ mm for bred, og at det er den, der laver ravagen. Kan man evt. købe en smallere liste og sætte i eller hvad?
JEg vedhæfter lige 3 billeder af døren og listerne.


mvh.
RB
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se på låseblikket i karmsiden skal justeres (bukkes lidt ind), så låsen får fat tidligere.

fase
HEj.
Jeg tror ikke, at det er løsningen at bukke låseblikket. Når jeg lukker døren rammer den forreste tætningsliste på karmen når døren mangler ca. 1 cm i at være lukket helt i, og det er her modstanden begynder.
René

mvh.
RB
Det er med garanti q-lon bånd (tætningslisten) der er årsagen (har set fænomenet før) Man kan afhjælpe problemet noget hvis man smøre/spraye med silicone. 
Det er svært at se på fotos, men der burde være et par pinolskruer i hængselbladet, så man kan øge og sænke afstand til låseblik. Men montøren kan du da få til at justere op. Der er ko stadig garanti på døren.

 

Kontakt producenten. Det må de ordne på garantien.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Silicone på lister. Har lige haft samme problem på lin nye rationel dør

 

Hej alle.
Jeg har gjort som nogle af jer har svaret, og givet dørlisten lidt silicone, og vupti så var problemet løst.

mvh.
RB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis