Batteridrevet slagboremaskine

Jeg har resterne af en Bosch slagboremaskine (220 volt) som jeg naturligvis ødelage slagværket på engang da jeg skulle bore to 12 mm huller i et betondæksel. Jeg brugte et 12 mm bor med neddrejet hals til 10 mm og det er jo ikke godt for boremaskinen, men hullerne blev lavet. Siden har boremaskinen lydt som om den i ubelastet stand kører med slagværket igang. Jeg har tænkt på en batteridrevet slagboremaskine til husbehov, men Hilti, Makita, Bosch osv hvad vælger man? Det skal være kvalitet.

Peter

Vh.

Peter

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter
Mit korte svar lyder: køb en borehammer i stedet. Slagbor er en løsning til mursten og lignende.
Vh. Carsten 

 

slagværk i akku bruger strøm jeg har haft en bosch maskine med det og batterierne holder ikke længe. men til små huller i en alm mursten væk er det ok men beton er det en borehammer hvor bosch har en med udskiftelig patron så den kan køre sds og alm bor 
Jeg skulle ha’ lånt en borehammer i Teknisk afdeling i det firma hvor jeg arbejdede, men det var weekend og nu skulle det altså være. Jeg borer stort set i alm. mursten og træ, men skal jeg slagbore som jeg gør et par gange om året skal maskinen kunne det. Jeg har også tænkt på batteriet da slagbor er en større belastning. Håndværkere bruger næsten altid Hilti, Makita eller AEG. Det er sjældent jeg har set Bosch i brug. Det er vel skudt lidt over målet med en borehammer?


Vh.

Peter

Vi bruger Milwaukee og makita.
Jeg bruger denne DeWalt akku borehammer på mit arbejde:
https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/borehammer/Dewalt-akku-borehammer-1900359?gclid=EAIaIQobChMIudqvx9PR5wIVxh0YCh2JOw4_EAQYCSABEgLfT_D_BwE
Dem vejer næsten ingen ting og borer nemt i beton. Den bruger samme batterier som min DeWalt bore/skruemaskine og kan bore mange huller på hver opladning. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har nu være glad for mine 2 black n decker akku maskiner den ene med slagbore funktion den anden en slagnøgle skuremaskine med 140nm de tygger igennem alt hvad jeg har udsat dem med et 2.0Ah batteri større opgaver bruger jeg et 2.5Ah batteri som jeg også bruge på min akku rundsav
En slagboremaskine er det mest ubrugelige der nogensinde er opfundet.
I mursten behøver du ikke slag, med slag laver du kun "plørehuller".
Til beton er den for svag, der er en borehammer med SDS-plus patron og bor nødvendig.
Slagboremaskie = penge ud af vinduet.

Bent Andersen skrev den 14-02-2020 20:38:07

En slagboremaskine er det mest ubrugelige der nogensinde er opfundet.
I mursten behøver du ikke slag, med slag laver du kun "plørehuller".
Til beton er den for svag, der er en borehammer med SDS-plus patron og bor nødvendig.
Slagboremaskie = penge ud af vinduet.

Pokkers! Hvordan kom jeg til at citere mig selv? Ignorér, Tak.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis