Ny silikonefuge i nedfældet køkkenvask

Silikonefugen i køkkenvasken har det skidt.
Min første plan var at tage vasken op, fjerne den gamle fuge og lægge en helt ny.
Men vasken sidder voldsomt godt fast og jeg overvejer om jeg kan nøjes med at fjerne den synlige del (med en hobbykniv) og lægge en nye fuge.
Men hvordan lægger man en så tynd fuge og samtidigt får fugen til at langt nok ned i revnen til at fugen ikke nemt bliver trukket op igen ved et uheld?

På forhånd tak


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver noget klyt.... Op med vasken rens ordenligt af og læg en ny fuge.
Ny fuge oven på den gamle kan give problemer, enten med dårlig vedhæftning eller utæthed, og det er det sidste man ønsker sig rundt om en vask  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En hobbykniv med nyt langt blad, du ved dem til at trække ud. (18mm brækklinger)
Du skærer af flere gange, så du langsomt med sikkert kommer dybere og dybere til du til sidst er igennem. Eventuelt kan du også skære fra undersiden så du er sikker på at den er fri.
Så kommer det "sjove", nemlig at løfte vasken ud 
Nogle vaske har nogle beslag som selvfølgelig skal afmonteres, ligesom du skal have afløbsrøret af.
Det bedste er at være 2 om at få den ud. En skubber nedefra, mens den anden styre oppe. Men det kan også gøres alene, det kræver bare lidt mere forsigtighed og tålmodighed.
Held og lykke med opgaven.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak for de gode råd.
Jeg kan fint bruge en hobbykniv fra oversiden og fjerneden synlige silikonefuge. Men på undersiden kan jeg slet ikke komme til med nogen form for redskab, og jeg frygter at vasken dermed sidder urokkelig fast

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis