blød fuger på underkant af nederste fliserække i bruseniche med vinyl?

Hej

Skal der lægges en blød fuge på underkanten af nederste række fliser i brusenichen?
Underkanten ligger ca. 8 cm over gulvhøjden, da der er vinylgulv (som sammen med membran er ført op bag fliserne).

Vores håndværkere siger nej, men flere steder står at blød fuge skal lægges på underkanten af nederste fliserække.. Hvad siger I?

Lmchm
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvad regler siger, men jeg ville nok lave den om ikke for andet så for at det ser lidt pænt ud, og edderkopper og sølvfisk ikke har så let adgang. Selv om fliselaget skulle blive utæt, så strømmer der jo ikke vand ned langs vådrums sikringen, og derfor vil den bløde fuge heller ikke udgøre en barriere.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er som Kolding75 altså også rimelig sikker på at du ikke slipper uden om at skulle lave den fuge.

Prøv og tjek op på det i bygningsreglementet under vådrum. 
Der er vist ikke tale om at tråd starter skal lave fugen. Det er nærmere kvalitets kontrol af hans flisemurer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ikke korrekt ev elmand. Dette spørgsmål blevet stillet før jeg opdagede det med spalten i den anden tråd. (Som var Igår eftermiddags). Jeg vil skam gerne vide om der skal være en fuge i i bunden. (Spalte eller ej). 

Lmchm
Annonce
Mørklægning skrev: Jeg er som Kolding75 altså også rimelig sikker på at du ikke slipper uden om at skulle lave den fuge.
Det er vel korrekt opfattet at du ikke selv skal til at lave den fuge.
Lad os nu ikke træde mere i det men afvente murerens udtalelse mandag.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det er skam helt korrekt. Jeg betaler mig fra projektet og derfor skal håndværkerne lave den. Men selvfølgelig kun hvis det er nødvendigt. 

Lmchm
Jeg har lidt misforstået, hvordan konstruktionen er lavet, så hvis overgangen mellem fliser og vinyl er 8 cm. oppe på væggen, så tror jeg heller ikke, at fugen er et krav længere, idet de to flader har samme vinkel. Jeg kan så slet ikke forestille mig, at overgangen mellem vinyl og fliser er køn uden en fuge, der kan skabe en blød overgang, men jeg har så heller ikke set det. Hver sin smag! :-)

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis