Gml. Fabia- Centrallås i fordør åbner ikke hver gang

Hejsa

Jeg har en ældre dame af en Fabia (2007) hvor højre fordør periodisk ikke vil låse op..
Nogle gange skal jeg bare låse i og op et par gange, via fjernbetjeningen, andre gange giver Jeg op, og så nå min datter kravle over førersædet ond🙂
Hvis det driller, har jeg prøvet at se, om jeg kunne låse op indefra, ved at hive i håndtaget, men så smutter palen (Den der dims der stikker op ad døren, når den er låst op) bare nedigen..

Nogen gode idéer? Jeg orker næsten ikke at ofre de store mekanikertimer på den gamle vogn 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg har en ældre dame af en Fabia (2007)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv en gammel Fabia og kørte ned til den lokale VW makker. Han fik repsæt hjem (det er originalt), og skiftede låsen Ud (du beholder cylinder og nøgle) på 1/4-1/2 time. Jeg gav vist 300,- for repsæt. Der er to skruer og et hul hvor palen griber ind i dørrammen. Men du skal vide hvilken position, før du trækker låsen ud. Det er nogle små tappe i sprøjtmetal, som knækker. Kendt fra Polo - øjensynligt.

 

aner det ikke.

 

Det kan også være selve centrallåsekassen, de kan også drille. Tror jeg gav 270 kr. stykket på ebay, der gik 2 på min kones fabia. Største udfordring, den ene ville ikke åbne. Kunne ikke tages du uden den var låst op.  

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis