Gml. Fabia- Centrallås i fordør åbner ikke hver gang

Hejsa

Jeg har en ældre dame af en Fabia (2007) hvor højre fordør periodisk ikke vil låse op..
Nogle gange skal jeg bare låse i og op et par gange, via fjernbetjeningen, andre gange giver Jeg op, og så nå min datter kravle over førersædet ond🙂
Hvis det driller, har jeg prøvet at se, om jeg kunne låse op indefra, ved at hive i håndtaget, men så smutter palen (Den der dims der stikker op ad døren, når den er låst op) bare nedigen..

Nogen gode idéer? Jeg orker næsten ikke at ofre de store mekanikertimer på den gamle vogn 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min polo 9n laver det samme osse med højre fordør. Men jeg kan låse den op med nøglen, når det er galt og noen skal med.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det virker ikke som noget elektrisk, synes jeg.. for når jeg prøver at åbne med håndtag indvendigt, bliver pælen ligesom skubbet op, men smutter blot ned igen.. Det føles som noget mekanisk..
Jeg overvejede, om jeg bare kunne sprøjte noget fedt, drned.. men tvivler om jeg rammer noget som helst 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er jo en elektrisk ting som styre / trækker skubber på det mekaniske.  så hvis den står til låst i døren så vil den blive ved med at låse. Kan du ikke bruge nøglen? jeg har heller ikke lyst til at bruge en masse penge på problemet, men lever med det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der sidder en enhed i døren, som en mekaniker kan tage ud ved at fjerne et par skruer i døråbningen. Denne enhed er lavet af støbt aluminium og slides.. Der findes repsæt hertil. Bl.a. det samme som vw polo. Det er en rep til under 800,-

 

Hmm.. Kan man selv skifte sådan en dims?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Så skal du være god!

 

Og det er jeg ikke🙂
Jeg må høre mekanikeren ad..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

uldal ved du hvor den sælges?Hvad den hedder? Hvor god skal man være for at være god nok? Det lader jo til at min polo lider af samme sygdom.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis