Åbne motorhjelm med defekt kabel

Hej med jer allesammen!
Forleden dag, ville jeg fylde sprinklervæske på min Fiat Stilo. Da jeg trækker i håndtaget, sker der ingenting. Jeg har taget håndtaget af og kablet sidder fint, som det skal. Har haft kablet taget af og trukket i inderkablet med en tang. Kan høre den anden ende gå frem og tilbage, men det lyder som om, den er hoppet af i den mekanisme der låser kølerhjelmen. Jeg er med andre ord for at komme videre, nødt til at kunne åbne motorhjelmen. Men hvordan gør jeg det? Er der nogen, der har nogen som helst erfaring med det? Bilen er en Fiat Stilo. Den på billedet er ikke min, men et billede fra det store internet.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke kan komme til nedefra er du nok nød til at rykke plastikgitteret af og udløse den på den måde.
Måske du kan nøjes med at pille Fiat-mærket af og få en skruetrækker ind den vej.
Bare prøv at trække i gitteret i siderne. Kan sagtens være det bare sidder med clips.

Hvis du kan se kablet udefra gennem gitteret, kan su med en lang tang skubbe det hårdt ind mod låsen og få en makker til at trykke ned på hjelmen samtidig. Så skulle den springe op i hak, så du kan slå palen til side.

 

flymale skrev den 13-02-2020 14:34:46

Ja, klart, kan ikke helt finde ud af, hvordan det er sat fast, men må nok indse, at det muligvis bliver svært at gøre uden at ødelægge det.

 Ja, det bliver helt sikker ødelagt. Det er højst sandsynlig at det er skruet fast i toppen, og at hjælmen skal være åben for at afmontere det.


Jeg ville forsøge at få et nye gitter hos en hugger først, og så ødelægge det der sidder på.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis