Solcelle anlæg jungle

Hej.

Jeg er igang med og indhente tilbud på solcelle anlæg til vores ny købte hus, men det er lidt en jungle for mig at for forstå alle de forskellige tal. Vi er kommet frem til at et 10kW anlæg. Så lang så godt. Huset har et forbrug på ca 17.000 kWh grundetet jordvarme anlæg.

Tilbud 1 inkludere en 8,5 kW inverter og et Batteri på 6,4 kWh.

Tilbud 2 inkludere en 10 kW inverter og et Batteri på 11 kWh. og er 30.000 kr. dyrere

Men mht. Batteristørrelsen og inverteren, der er jeg jeg ikke helt med på hvad forskellen er og hvad det reelt vil have af betydning?

Håber nogen kan hjælpe tak.
Hej. Jeg er igang med og indhente tilbud på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad anbefaler Energirapporten med hensyn til besparelser i forbedret klimaskærm, ( isolering, nye døre-vinduer)?

Hvad er det for et form for jordvarmeanlæg du har?

Såfremt det er et almindeligt form for jordvarmeanlæg, vil der, alt andet lige, ryge omkring, 40.000 KWh ud gennem klimaskærmen. Dog kan antal tidligere beboers varmtvandsforbrug rykke ved resultatet gennem klimaskærmen, samt radiatorstørrelsen i huset, med hensyn til fremløgstemperatur. !?

Hvad siger tilbuddene, for Solcellerne, med hensyn til produceret KWh/år?

En anden mulighed er et Solvarmeanlæg, det afhænger bl.a. også af det fremtidige varmtvandsforbrug.
Det er et Carrier 30NQC7H jordvarme anlæg.

If. Energiraporten er de største besparelse og hente på efterisolering af loft (780kWh) og Udskiftning af yderdør (572 kWh) samt Vinduer (2.239 kWh)

Vinduerne skal skiftes på sigt når budgettet tillader det.

Derudover er der en besparelse på og udskifte det nuværende kalorifere ud med radiatorer på
 (2.224 kWh) hvilket jeg kraftigt overvejer og så få et lidt mindre solcelle anlæg på en 6-8 kWp instaleret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis