Hej alle gør-det-selv folk,
Min kæreste og jeg har for nylig erhvervet os et parcelhus fra 1970 med krybekælder.
Huset består af det oprindelige hus samt en tilbygning, som består af en større stue.
Det oprindelige hus har krybekælder på ca. 60 cm, men tilbygningen har ikke krybekælder.
Vi kunne godt tænke os at lægge gulvvarme i hele huset, som ellers er udmærket isoleret af et hus fra 70'erne at være.
Jeg har læst mig frem til, at det nye terrændæk skal opbygges af følgende.
- 10 cm stabilgrus
- 30 cm polystyren (fungerer både som kapillarbrydende lag samt isolering)
- 12 cm beton med rionet og gulvvarmerør
- Fugt/radonspærrer
- Trægulv
Når jeg kigger ned i krybekælderen kan jeg se, at der ligger fint sand i bunden.
Jeg har følgende spørgsmål:
- Kan jeg lægge stabilgrus direkte på sandbunden? Eller skal sandbunden bearbejdes eller fjernes først?
- Skillevæggene i huset bliver holdt oppe af gulvet, så disse skal klodses op på en eller anden måde - hvordan gør jeg det bedst?
- Nogle af skillevæggene skal fjernes og bygges op af eksempelvis ytong blokke, da de nuværende skillevægge er meget tynde - tænker dette kan gøres på det nye terrændæk?
- Skal der isoleres op imod fundament/sokkel når jeg bygger selve terrændækket? Hvordan gøres det?
- Findes der et sted hvor jeg kan læse om ovenstående? Nogle gode bøger eller links?
På forhånd tak for hjælpen :-)