Skimmel i kolonihaven

Kære LDS

Vil I hjælpe mig med nogen gode råd til hvad jeg gør her?

Jeg har i min kolonihave (halvårlig og ikke isoleret) lige fundet hvad der ligner skimmelsvamp i soveværelset.

Der blev ved med at komme noget fugt-gennemslag i malingen i loftet, så jeg pillede de tynde træfiberplader ned, og fandt inde under et lag rockwool som sad helt tæt op af yderbeklædningen.
Derudover var der indtil flere musereder i isoleringen.
Jeg vedfhæfter et par billeder. Måske de er for dårlige til at man kan se noget som helst.
Jeg tænker at det forhåbentlig 'blot' skyldes at isoleringen i det lille soveværelse ikke har haft ventilation omkring sig. Og jeg frygter også at jeg skal fjerne vægbeklædningen og finde samme fejl ved isoleringen.

Mine spørgsmål går på.
Kan jeg selv med varme tørre loftet, afrense med desinficering, fikse problemet? (selvfølgelig såfremt fugten ikke kommer et andet sted fra?

Og efterfølgende, giver det overhovedet mening at isolere loftet og væggene igen? Det lille 5 m2-soveværelse støder op til hovedbygningen som ikke er isoleret i væggene, og det har derfor kun haft isolering på de 3 vægsider samt loftet, og ikke i væggen ind til hovedhuset.
Kolonihaven skal primært anvendes fra april-oktober, og det kan godt være at i forårs- og efterårsmånederne at vi vil opvarme for at kunne være der.
Tak for jeres hjælp og tid.
Med venlig hilsen
Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Taget må være utæt. Ned med loftet og skift al isolering ud. Dampspærre og loftbeklædning. Men find hullerne i taget

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også