Aquastop/waterblock

Hej med jer rutinerede lav-det-selv folk :-).
Vi er de lykkelige 1. gangskøbere af hus.

I forbindelse med installation af opvaskemaskine, var VVS-manden desværre lidt for hurtig. Han installerede opvaskemaskinen og tog afsted inden jeg fik sagt til ham, at jeg havde et aquastop, som gerne ville have monteret.

Jeg kontaktede ham, og han sagde, at dette kunne man hurtigt gøre selv.

Nu er jeg desværre ikke den store gør det selv mand. Men jeg har mod på at prøve, selvom mange ting er 1. gang. Ydermere ønsker jeg ikke at køre frem og tilbage til Bauhaus, fordi jeg køber det forkerte ;-D

Så mit spørgsmål er: hvad skal jeg bruge og være opmærksom på således det slutter tæt? hvad hedder ''samlingerne'' på PEX-røret og hanen, da jeg skal have købt nogle som passer til stoppet?

på forhånd tak.
Hej med jer rutinerede lav-det-selv folk :-). Vi... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så bliver du nødt til til at sætte en passende pakning i, eller får du det ikke tæt. Samlingen er beregnet til at blive tæt med en pakning.

fase
Måske sidder pakningen stadig på vandhanen - de kan somme tider finde på at "klæbe fast". Få bare fat i en ny pakning.
Den nederste samling til pex-røret tror jeg ikke skulle have været pakket. Der sidder normalt indbygget klemring der sørger for at det er tæt.

Søren O
Søren O, så blev pakningen på den nederste samling taget af. Købte et pakning og satte i samlingen ved utætheden. Der pibler en dråbe vand meget langsomt frem ved samlingen. Jeg må forsøge med 2 pakninger 😂

Men tak for jeres input.. i har været en god hjælp.
Du skal ikke bruge to pakninger, men spænde omløberen lidt mere. Du er på rette vej.

fase
Okay, omløberen kan ikke spændes mere. Venter til i morgen. Det kan være pakningen skal have tid til at tilpasse sig... dejligt at høre Fabrin. Har brugt for lang tid på det her 😂.. Jeg har meget at lære endnu..
Annonce
Du har forhåbentlig brugt en gummipakning. Fiberpakninger kan være svære at få tætte i den kombination, du har.

fase
Yes en sort gummipakning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis