Fra koblingsdåse i væg til køkkenvask

Hej LDS

Min kæreste og jeg er ved at renovere et hus fra 70, og har i den forbindelse vi fået rykket udtagene til vand i køkkenet grundet en vandskade som der nu er styr på. VVS'erne satte indmuringsdåser op i væggen til både koldt og varmt vand, men mit spørgsmål er så nu: Hvad sætter jeg efter indmuringsdåserne? Jeg tænker der skal et fordelignsstykke på koldtvandsstrengen, så den kan lede vand til både opvasker og vask. Men skruer man bare fordelingsstykket direkte ikoblingsdåsen i væggen, eller skal man have noget imellem? Samme spørgsmål til varmtvandsstrengen: Hvad sætter jeg på, så flexslangerne oppe fra amaturet kan køres direkte på?

På forhånd tak for hjælpen.

Vh
Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, salve og pakgarn.
Hvis dåserne sidder dybt i væggen, skal du have stophanen i lang udgave, og nok en haneforlænger til den dobbelte stophane.
De sidder 5-10 mm ud af væggen.. Jeg tænkte at tage et kopbor og så bore hul i bagpladen på køkkenelementet, så de kan stikke igennem.. Men tak for tippet og den hurtige respons! Vi er rimelig nye i alt det med at renovere, men vi lærer da lidt hele tiden ;)
Ret beset skal de dåser ikke sidde ud af væggen for så sidder de ikke ordentligt fast. Det er selvfølgelig et valg hvor meget man gør ud af det og i praksis betyder det måske mindre når de er beskyttet af elementer, men det lyder lidt som noget sjusket arbejde dine VVS folk har lavet 

Ask
Annonce
@askholme VVS'erne koblede dem til for mig, men jeg skulle selv stå for at mure dem ind. Det eneste som ikke sidder helt ind i væggen er selve dåsehovederne, og det ved jeg godt der kunne være bedre. Dog var alternativet at rørene kom op af gulvet, og jeg ser ikke den store forskel, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)
Til trådstarter:
Når det er inde i et vaskeskab, så har det ikke den store betydning. Er det et sted hvor der f.eks. skal sættes fliser på så kan du nok se det ikke er så godt.
Nu er det lavet og så går det nok alligevel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis