Støbning af gulv under sokkel

Hej jeg er igang med at lave et nyt badeværelse i en tilbygning fra 60erne på mit ellers gamle hus.
jeg har gravet cirka 60/70 cm hvor af de 40 cm var fyld. da tilbygningen er bygget ud over faldende terræn, har de den gang valgt at holde samme sokkel niveau som resten af huset og så bare fylde op over terræn indvendigt.
Spørgsmålet er så om jeg kan sænke gulvet 100/150 mm, så for jeg jo en lille smugle sokkel som væg i bunden? men det er jo stadig 30cm over terræn
tænkte selv at jeg måske bare kunne lave nogle lidt højere kantisolering når jeg støber gulvet og så bare pudse oven på dem til sidst ?

For lige at gøre ondt være er jeg så sindssyg at jeg vil lave et murstens gulv på hele badeværelset. sætter dog et badekar op som også bliver bruseniche men gulvet skal jo helst blive vand afvisende alligevel, tænker at olie behandle gulvet og så voks til sidst ??
Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe
Mvh Søren

Hej jeg er igang med at lave et nyt badeværelse i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke  godt at gulvet er under sokkel niveau. Hulmurs isolering går jo kun ned til sokkel og du får dermed et stykke kold sokkel indvendig ( kuldebro med skimmelvækst)  Du skriver at du vil hæve kantisolering og pudse det. Men du vil vel ikke være så alternativ at du får kantisolering helt op til hulmuren. Så får du jo en hylde hele vejen langs ydermur i 15 cm højde.
Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvordan du får vandtætnings membran til at fungere. Denne skal jo limes på afløbets kant og der kunnn aflevere eventuel gennemtrængende vand. Kan du så få en afløbsrist hvor du yderligere kan hæve risten 5 - 6 cm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik tak for det svar. jo jeg ville faktisk være så alternativ at får kantisolering helt op til hulmuren. Så jeg får  en hylde hele vejen langs ydermur i 15 cm højde hehe jojo.
tænker at købe en PUR plade 20mm til kant isolering som virker som 40mm rockwool+-?
men vil det virke ? mod det skimmel som du beskriver og vil kuldebroen være tilstrækkeligt lukket ? 
jeg vil maget gerne havde det gulv de 100mm ned men vis det ikke kan lade sig gøre ordentligt så må jeg jo lade være håber i kan hjælpe
mvh. Søren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også