Skifte vandhane?

Hej!
Mit køkken armatur er knækket, så jeg har købt en ny vandhane.

Men er det svært at skifte, og hvilket værktøj skal man bruge ?

HAr set lidt Youtube videoer, og der kan man jo køre det på 5-10 min, men er det virkeligheden ?

Jeg vil ikke gøre mere "udefra" da jeg lige inden fik skiftet pakninger, og så helt ny hane fra boligselvskabet, så hvis der skulle igen ville det være 3. gang på kort tid gg.

Og så koster en vandhane i Jem og Fix kun 129 kr. og den har 5 års garnanti, den et sgu nok fik nok som em far Silvan eller Bauhaus meed 20 år til 999.- kr

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså umiddelbart s åkan jeg klare mig med en mellem svensknøgle ?
Jeg vil tro din Svensknøgle (som min far kaldte engelsk nøgle ) og så en vandpumpetang vil være nok.
Der kan være en skrue der skal spændes op under bordpladen som de 2 nævnte stykker værktøj er for store til. Så skal der bruges en 10 mm topnøgle.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Køb noget mere værktøj! Det får du brug for med Jem og Fix haner. Spøg til side. Gør sig selv den tjeneste, at ofre en smule mere og evt skifte kobberrørene ud med flexslanger.

 

Det er ikke noget du selv må rode med , det er udlejeren der skal ordne det , med en autoriseret VVS er , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Undskyld sprogbruget men det Karl smart skriver er altså noget vrøvl.
Så længe man selv kan slukke for vandet fx ved nilhane eller ballofix og man ikke røre længere end tilslutningerørne til vandhanen så må man bestemt gerne selv
 Se https://www.bolius.dk/love-og-regler-om-goer-det-selv-arbejde-17478

Ask
Det er udlejerens ansvar at de faste installationer virker ............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg vil tro din Svensknøgle (som min far kaldte engelsk nøgle ) og så en vandpumpetang vil være nok.
Erik, det din far kaldte en engelsk nøgle er god nok. Ligesom englænderne kører i modsat side af os, så var indstillingen af nøglevidden også modsat af en svensknøgle.

fase
Engelsknøgle (monkey wrench) og svensknøgle er 2 stykker forskellige værktøjer med den samme funktion , engelsknøgle har 2 indstillige kæber vinkelret på  skaftet , svensknøgle er den skiftenøgle fra svenske bahco som vi bruger i dag..

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
calle captiosus , den model, jeg har beskrevet, findes også. Abenøglen kender jeg ikke, men det lyder interessant, har du et billede af sådan  en nøgle?

fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis