Indbygningslys i "hylde"

Hej

På vores kommende badeværelse ønsker konen en indbygningshylde med lys til sæbe, stearinlys osv. ved badekar. Hvordan laver man noget ala på vedhæftede billede? Kan man bruge LED-strips? Kan man koble det på resten af lyset i rummet, således det kan dæmpes sammen med spots?

Og hvis jeg ønsker at lave det samme i brusenichen - kan man det?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Til badekaret ville jeg lave det 12V, IP54 stænkttæt.(https://www.matronics.dk/kategori/led-belysning/indendoers/lysbaand/fast-farve/produkt/5-meter-staenktaet-smd-baand-12v )Husk at driver skal være tilgængelig, og ikke må skjules bag en væg. Der skal evt lem foran.
Angående dæmp kommer det an på hvad dæmper du har foran, og hvad lys du har i loftet.Det kan i hvert fald godt laves.
Jeg er ikke den store fan af led bånd De går i stykker og er besværlige at skifte.

Jeg ville hellere lave to niveauer i "loftet" er hylden sådan at der bagerst er et område hvor der er lidt højere. Her kan der så sætte spots eller led rør op.
På den måde kan elektrikeren også lave installationen i 230v så du slipper for den en led driver der både kræver adgangsplads og kan gå i stykker 

Ask
Husk det er område 2, så det skal være minimum IPx4
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis