Fliser på væg i brusenichen - gulv til loft eller flugte med låger

Skal der i brusenichen fliser på fra gulv til loft eller må fliser stoppe ved top af svingdøre så de flugter?

vådrumssikring/membran går selvfølgelig helt til loft men er i tvivl om fliserne også skal det.
 

Lmchm
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi blev færdige med vores badeværelse i stueetagen for et års tid siden, og der stod vi med samme overvejelse. Vi endte med at have fliser helt til loftet, og det er vi glade for.

Der kommer nemt vandstænk op på de øverste fliser, hvorfor jeg tror det vil være "træls" hvis der f.eks. er filt her.

Vi er ved at lave badeværelse på 1. salen pt. og der gør vi det samme - endda i en højde af 270 cm. 
Ok tak for info. Jeg tror også vi går den vej men gad godt at kende reglerne for det ville gøre beslutningen nemmere. Badeværelset er ikke voldsomt stort og med skrå væg så vi tænker om det vil se voldsomt ud med fliser til loft i nichen. 

Lmchm
LMCHM skrev den 11-02-2020 20:56:17

Ok tak for info. Jeg tror også vi går den vej men gad godt at kende reglerne for det ville gøre beslutningen nemmere. Badeværelset er ikke voldsomt stort og med skrå væg så vi tænker om det vil se voldsomt ud med fliser til loft i nichen.

 Er det på selve skråvæggen du tænker? Og er den en del af nichen?

Nej skråvæggen er ikke en del af nichen. Og nej der skal bare være filt og hvid på skråvæggen og resten af badeværelset. Vil gætte på at badeværelset er ca 5 kvm. Brusenichen i hjørnet. Derfor vi er i tvivl om det vil se voldsomt ud med fliser til loft. 😀

Lmchm
Reglerne kender jeg desværre ikke 😬😄
Men tror både det vil være pænest, og mest praktisk med fliser til loftet..

Har vedhæftet et billede af vores bruseniche, hvis du kan bruge det til noget..  😊
Annonce
Hvornår skal du lave det?
Hvis du kan lave mig en plan- eller skitsetegning, og evt. hvilke fliser, kan jeg godt lave en hurtig visualisering til dig.. lavede det selv til vores badeværelse på første salen, for at få en idé om hvordan det skal se ud (se vedhæftede eksempel)

Når det nok bare ikke før i løbet af en uges tid, da der er lidt travlt på jobbet.
Faktisk monteres fliserne allerede imorgen, så det er tvivlen der opstår her på falderebet🙂. Jeg hælder til “gulv til loft” som først besluttet, men fruen tænker nu til toppen af glasdør. Vi må sove på det. Muren kommer imorgen middag.

Tusind tak for hjælpen, og tilbuddet om en visualisering, men det når vi vist ikke😀. Rigtig flot badeværelse i øvrigt!

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis