ansøgning til opførelse udhus

Jeg søger lidt råd til hvad man skal have med i sin ansøgning på bygogmiljø når man skal opføre et udhus på B:4 x L:6 H:2,5 meter bygges i skel.
.
Skuret skal være uopvarmet men isoleret med 100mm i vægge og 150mm i taget.
Opføres i trækonstuktion med bagvæg mod nabo i gasbeton.
enten støbt fundament eller punkt fundament
Fladt tag
.
Tænker en tegning fra hhv front & siden samt naboen Som beskriver højden samt isoleringen.
.

En tegning som viser hvor bygningen skal ligge på grunden
.
Andet man skal tage højde for ?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der må ikke være brændbar beklædning mod naboen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

24 kvm skur skal der ikke ansøges om. Reglerne idag er: op til 35 kvm uden anmeldelse,
35-50. Kvm oplyses til kommunen, over 50 kvm kræver byggetilladelse, men så kan du også kun have eet skur På grunden.

 

uldal skrev den 11-02-2020 22:22:11

24 kvm skur skal der ikke ansøges om. Reglerne idag er: op til 35 kvm uden anmeldelse,
35-50. Kvm oplyses til kommunen, over 50 kvm kræver byggetilladelse, men så kan du også kun have eet skur På grunden.

Ja jeg havde åbenbart glemt denne lille detalje der er allerede 49kvm dobbelt garage  

Prøver lige igen 😉

Nogen som kan fortælle mig hvad man skal have med i en ansøgning når man skal opføre et uopvarmet skur på bygogmiljø

Der er allerede en garage på 49kvm på grunden så ved jeg skal søge om tilladelse.

Udhus på B:5 x L:4,5 c H:2,8 meter med saddel tag bygges 2 meter fra naboskel.

Skuret skal være uopvarmet men isoleret med 100mm i vægge og 150mm i taget.
Opføres i ren trækonstruktion.

Opbygget på Randfundament med 300mm kapillær isolering lag og 5cm beton dæk.

Følgende tænker jeg som skal med i ansøgningen

- Situtationplan
- bygningen fra front
- bygningen fra siden

Og hvad skal eller med i ansøgningen ud over såå lidt som muligt.??
Annonce
Hvis du har disse tegninger med så har du nok til en godkendelse
- Situationsplan (afstand til skel linje, placering af bygninger på grunden)
- Facade tegninger
- Plantegning (placering af dør og vinduer) 
- Tværsnit (med konstruktionopbygning af gulv, væg, tag) 


-  Tegnebach (stud. bygningskonstruktør) 
Og husk nu at tage højde for bebyggelse % på din matrikel....
den er der styr på , den er påskrevet situationsplanen med grund størrelsen , samt det bebygget areal og en bebyggelses procent

Rolias skrev den 11-02-2020 18:48:17

der må ikke være brændbar beklædning mod naboen

hvorfor må der ikke opføres træbeklædning mod nabo .... bare af nysgerrighed 

 

Jeg har for nylig søgt byggetilladelse til et 22 m2 drivhus. Vi har i forvejen 39 m2 udhuse. Jeg havde indsendt fornuftigt tegningsmateriale men er efterfølgende blevet mødt med krav om dokumentation for bl.a.: brandklasse, konstruktionsklasse, risikoklasse samt angivelse af tekniske kapitler for minimum; brand, konstruktion, byggeplads, forurening og afløb samt meget andet langhåret for en almindelig dødelig. Jeg troede det var en dårlig joke og kontaktede byggesagsbehandleren. Min antagelse blev gjort til skamme og jeg blev forvisset om at det var minimumsdokumentation. Det er for mig dybt godnat for et simpelt drivhus som i mit tilfælde skal stå 20 m fra nærmeste bygning og 40 m fra nærmeste skel. Jeg bor i Aalborg kommune.

Jeg vil foreslå at du finder hjælp til at lave den del af ansøgningen du ikke selv har håndteret. Du kan starte et projekt på bygogmiljø.dk og se hvad omfanget nogenlunde er.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis