Tynd Isolering under laminatgulv

Jeg står og skal skifte gulvet i hele huset, og har valgt et Pergo Laminatgulv.

Mit hus er uden gulvvarme, og gulvet skal ligges på rå beton, hvorfor jeg er nervøs for om det bliver for fodkoldt. Jeg har ikke økonomi til at rive gulvet op og lægge gulvvarme.

Jeg har kigget på kork24.dk, som sælger noget gummikork, man kan købe i 4 mm tykkelse, spørgsmålet er om det overhovedet giver noget? Modsat har jeg fået mange anbefalinger på quiet please underlag på 3 mm, men det isolerer jo ikke noget. Jeg er nervøs for at Pergoen kan gå fra hinanden ved at vælge et 4 mm underlag, alle de butikker jeg har været i sælger kun korkunderlag i 2 mm, hvilket jeg synes er tyndt?

Den kork24 side er noget polsk foretagende, så der er ikke meget hjælp at hente fra deres kundeservice, nogen der har prøvet deres produkter, eller kan sige god for gummikork som gulvunderlag?

Det er dette produkt jeg overvejer: https://www.kork24.dk/shop/26-gummikork-gulvunderlag/290-gummikork-gulvunderlag-4mm-x-1m-x-10m-for-alle-gulvtyper/

Vh. Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville finde et klikgulv af ægte træ som slidlag og kork bagside. Pergo er som et koldtflisegulv at gå på, uanset underlag.

 

De skriver jo meget godt om det underlag i meget belastende miljøer. Men stort set ikke noget om isolerings evne.
Om du lægger det eller det traditionelle trin dæmpnings underleg mener jeg er et fedt hvis du kigger på isolering.
4 mm eller 2 mm giver ikke mærkbar forskel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu skriver du at du ikke har økonomi til at rive gulvet op og lægge gulvvarme, men man kan faktisk få plader til at lægge ovenpå det eksisterende gulv:
https://gulvlageret.dk/nordic-gulvvarme-1504/nordic-gulvvarmeplade-19-mm-til-16-mm-slange-p27358?gclid=EAIaIQobChMI4_Kql4rL5wIVgY4YCh3c_g47EAQYAiABEgKlS_D_BwE
De skriver at de fås ned til 13mm.
Jeg har ingen erfaring med dem - måske andre har noget at sige?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Men de plader skal jo kobles til en ny fjernvarme unit, så det koster jo stadig en del.
Det du starter tråden med er en pergo løsning. Lige bestemt det system er et plastgulv og føles dermed lige så koldt som fliser. De er begge meget holdbare systemer.
Det vil altid være sådan at gulvtemperatur målt med termometer er den samme med ens undergulv, uanset hvilken gulv du vælger,. Men Pergo, fliser osv. har god varmelednings evne og transporterer varmen væk fra dine fødder hurtig. ( mærkes koldt)
Ægte træ ( finer på spånplade ), kork, tæpper m.m. har ikke så gode varmelednings evner, så selv om den målte temperatur er den samme så føles det ikke så koldt når man går på det.
Skal du have gulvvarme er det meget højere pris der tales om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis