el fra hus til garage

hej vi skal til og bygge en garage på ca 100 m2 der skal strøm ud fra huset tavle . met spøstmål er hvor stort kable jeg skal jeg købe. i garage vild jeg ha en tavle som jeg har i huset . det er ikke nået professionel værksted og garage jeg vil bare ha nok strøm der ud så min komprasser ikke står og kan køger . der kommer
loft lys
strøm til 2 porte
10 . 15. 220 w kontak
1. 380w kontak
og duendør lys jeg veg godt jeg ikke selv må lave det men jeg køber mange selv eller eller får af venner og hvad der er sparet er tjent på forhånd tak

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor er kompressoren i HK eller kW. Har du et svejseværk og hvor stort? Hvor mange armaturer til lys har du tænkt dig? 10 til 15 230 V stikkontakter. 1 3FOJ stikkontakt 16 A?

fase
komprasser er til 220 w 2,21 kW / 3 hk
ingen svejseværk i nu men det kommer
stik skonak skal kunne trække en rundsav eller overfræser bormaskin oplader vinkelsliber og sådan nået men der må godt komme riligt strøm der ud hvis jeg sælgeren gang eller får en snederkermaskine der køger på 338 w et eller 2 
CEE vægstikdåse 16A og moske et cee 32a hvis det ikke bliver for meget og gøre ud af det 
Ud fra hvad du beskriver, vil jeg anbefale dig en 2.5 eller 6 kvadrat, da du skal have kapacitet til 16 eller 32 A.
Men vær OBS på hvor stor en hoved sikring du har. Hvis du smider 32 A som for-sikring til værksteds tavlen, kan du risikerer at knalde hoved sikringen hvis du trækker alle 32 A på en 35 eller 50A sikring til huset med div samtidigheds faktorer i baghovedet, og afhængigt af hvad du trækker i huset samtidigt. 

 

Du skrev inden mit opslag blev sendt ind.
3 hp =ca. 2kW = ca. 6A.
Så du har rigeligt i ét 16A kraft stik og så f.eks. en byggeplads tavle.

 

træk en 5x6 og en 25A sikring foran i hustavlen .Det er mere end rigeligt til dit forbrug
Ja. Vil sige en 5g6 burde være tilstrækkelig til 32A kraftstik, hvilket du næppe kommer til at udnytte fuldt.
Så har du også strøm nok til en større maskinpark som i et større tømmer/snedker værksted.
Selv el-varme og/eller varmepumpe skulle er være juice nok disponibelt til så.

 

Et. 4 kvadrat kabel er rigeligt , 20 A  , husk at nettet skal være selektivt.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis