Rep. af dørhåndtag

Er der nogen, som ved, hvad denne type dørlås og -håndtag hedder - og som hjælpe med, hvordan jeg fixer dette eller udskifter det? Den rokker sig ikke, uanset om håndtaget er oppe eller nede.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal udskiftes der er knækket en pal inde i mekanismen. Det er samlet med nitter så det er let at skille ad men ikke at samle igen.
Den ligger på hylden i enhver velassorteret byggemarked. Det kan være sådan en LINK
Sekskantskruen (unbraco) ind i håndtag løsnes og håndtag rykkes af til begge sider(nøgletages ud) Så kan låsekasse skrues af og trækkes ud.
De er til både højre og venstre hængte døre. Man hiver bare ud i palen på den nye og drejer den så denne vender rigtig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har fjernet skruer og nøgle - men jeg kan simpelthen ikke få dørhåndtagene løs. Jeg har rykket og revet, men de sidder fast. Nogle idéer?
Du skal vippe selve "dækslet", som sidder rundt om håndtaget, af. Bag det sidder der skruer.

OK. Det samme med dækslerne, hvor nøglen normalt sidder?
Det er nok korrekt. Står lige med nogle håndtag hvor der er skruer bag dæksel MEN der er der IKKE unbaco skruer i håndtag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis