Erfaring med oliepleje til hvidolieret egetrægulv

Hej,

Er der nogle der har erfaring med Trip Trap Olie Pleje hvid (http://www.triptrapwoodcare.dk/shop/product/oliepleje). Vi har hvidolieret egetræsgulv som jeg har tænkt mig at give en gang.

Det fremgår at man ikke behøver at efterpolere og jeg er interesseret i at vide om nogle har erfaringer de kan dele, og om resultatet var godt eller dårligt?

Tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alle plejeprodukter tilsat pigmenter skal vedligeholdes, da slidtage først ses på gangarealerne.

Så ja - du skal altid efterpolerer når du først er startet med pigmenter. Når producenterne ikke fremhæver vedligeholdelsen, skyldes det de ikke indregner normal slidtage fra en normal gennemsnits familie.

... gjorde de det, ville valget ikke falde ud til pigmentbaserede produkters fordel.  

Rantzau skrev den 09-02-2020 16:54:09

Alle plejeprodukter tilsat pigmenter skal vedligeholdes, da slidtage først ses på gangarealerne.

Så ja - du skal altid efterpolerer når du først er startet med pigmenter. Når producenterne ikke fremhæver vedligeholdelsen, skyldes det de ikke indregner normal slidtage fra en normal gennemsnits familie.

... gjorde de det, ville valget ikke falde ud til pigmentbaserede produkters fordel.  

Tak,

Har du selv erfaring med det. Der er ikke tale om olie i dette tilfælde men et vandbaseret produkt - der står at efterpolering med polermaskine ikke er nødvendig. Kan det poleres med polerskud på teleskobstang efterfølgende?

De anbefaler at man gør det 1-2 gange om året og det er måske lidt voldsom at begynde med polermaskine så ofte ;-)
Det er ikke et spørgsmål om olie eller vandbaserede produkter på trægulve. Det er et spørgsmål om pigmenteringen ligger på overfladen, hvor sliddet først ses på gangarealerne som først ses på hårdttræ grundet dets struktur.

Om du bruger polermaskine eller pr. håndkraft spiller ikke den store rolle for resultatet. Det er kun et spørgsmål om sved på panden.  

Gulvmidler tilsat pigmenter er en overspringshandling, da de færreste har tid eller tålmodighed til at vente på resultatet af samspillet mellem sæbe, kalk og træets indhold af ligning og cellulose der giver den eftertragtede hvidskurringseffekt. Denne process tager årtier, og i nogle tilfælde århundreder som i parentes bemærket er særkendet ved nåletræ.

Med kunstig hvidpigmentering af trægulve opnås en øjeblikkelig virkning, men prisen er en jævnlig vedligeholdelse, og de fleste er fuld tilfreds med fabrikanternes produkter - lige indtil de oplever den ægte vare.

Hvidpigmentering at egetræsgulve er en bastard. Egs naturlige indhold af garvesyre kræver ubetinget rengøringsmidler med neutral pH, men prisen er en gråfarvning over tid.

Jeg kan derfor ikke anbefale det ene produkt frem for det andet, fordi jeg har en helt anden tilgang til trægulve.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis