Toyota corolla årg 2000, diverse

Hej alle

Har en gammel Corolla fra årtusindeskiftet som kører fremragende. Har dog et par ting jeg godt kunne bruge lidt input til.

1. Der er en dunkende lyd omme bagfra som primært forekommer når underlaget er ujævnt ved lav hastighed. Jeg har tidligere skiftet 'kødben' men det løste ikke problemet. Nogle ideer til hvad det kunne skyldes?

2. Mangler lys i højre side af panelet med ventilation mv. Det er nok bare en pære der er gået. Kan man selv skifte denne og kender I i så fald til en guide?

God søndag,

mh
Elias

E
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv en Corolla fra 99...
Hvis det ikke er kødbenene skal du nok kikke efter støddæmper eller fjedre.
Havde klapren i forenden, skiftede kødben, men det blev hurtig galt igen, skulle nok have købt originale 
Pærene i betjeningspanelet har jeg selv skiften, som jeg husker var det ikke så svært, da jeg først fik taget mig sammen og kom igang ..
Det er nogle små specielle pære du skal bruge..

PT. har jeg et par pære i instrumenpanelet der er sprungne.  

Vi prøver igen, i morgen --
Elias_j skrev den 09-02-2020 18:02:47

Tak for svar. Lyder til at jeg bare skal igang med youtube og så have skiftet den pære.

Den gik i øvrigt igennem syn med lyden bagtil, ville de ikke have bemærket hvis der var en defekt i støddæmper eller fjedre?
De ser jo ikke alt til syn, så der kan sagtens være defekter.
Jeg klarede pæreskift uden hjælp fra youtube  

 


Vi prøver igen, i morgen --
Den lyd bagtil, kan udmærket være noget så simpelt, som gummiophænget til den bageste lyddæmper, der er gået. En anden mulighed er ophænget til krængningsstabilisatoren.

 

uldal skrev den 10-02-2020 07:46:13

Den lyd bagtil, kan udmærket være noget så simpelt, som gummiophænget til den bageste lyddæmper, der er gået. En anden mulighed er ophænget til krængningsstabilisatoren.
Enig - hvordan med bagbros bøs ? er det sjældelt de slides op ? tænker en Corolla har noget der ligner en compound-aksel.

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis