Ophæng af pendel i gl. roset udtag

Hej,

Jeg skal hænge en pendel op i et gammelt roset udtag, og jeg i tvivl om der der mulighed for at aflastning i udtaget. Jeg er desuden også i tvivl om, hvordan jeg skal kunne komme til at skrue på skruerne på siden af udtaget til klemmerne, sådan som udtaget sidder i loftet.

God råd er kærkomne - på forhånd tak! :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der er umiddelbart ikke mulighed for aflastning i den som det ser ud. Der hører en krog til som stikke op i midten og drejes, men den har du naturligvis ikke.
Mon ikke den kan skrues af og trækkes lidt ned og på den måde få adgang til skruer i siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-02-2020 11:28:48

Velkommen på lds
Der er umiddelbart ikke mulighed for aflastning i den som det ser ud. Der hører en krog til som stikke op i midten og drejes, men den har du naturligvis ikke.
Mon ikke den kan skrues af og trækkes lidt ned og på den måde få adgang til skruer i siden.

 Tak for dit svar.

Det vil vel sige, at jeg skal have skiftet udtaget, hvis jeg vil have aflastning direkte fra udtaget?
Ja

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det er en gammel sag fra jævnstrømmen tid , forneden på billedet er der i den gipsring der omgiver roseten 2 fordybninger ud for skruehuller så du kan få en skruetrækker ind og det er de små huller at lampeledningerne skal i , og ja den krog der burde sidde i midten mangler , men skal lampen hænge lige der .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis