Mur af lecablokke?

Hej.

Jeg har i dag en integreret carport som jeg gerne vil bygge om til en lukket garage med et støbt betongulv.
I den forbindelse mangler der at blive bygget en væg i den side af carporten som i dag er åben. Min umiddelbare plan var at støbe en sokkel og så sætte lecablokke i den våde beton, og når det var tørt, så forsætte med at bygge muren af lecablokke. Til slut ville jeg pudse muren på ydersiden og sætte gips på indersiden.
Planen er at lægge gulvvarme i gulvet, for at kunne holde garagen frostfri og en smule opvarmet.
Kan man nøjes med at bygge det i lecablokke? Kan de bære taget og isolerer de nok?
Hvordan sætter jeg taget fast på den nye mur? I dag holdes taget oppe af to træ “søjler” på punktfundamenter.
Kan gipspladerne sættes direkte fast på lecablokkene?
Skal der sættes en dampspærre eller andet på også?

Hej. Jeg har i dag en integreret carport som jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fiahgt skrev den 11-02-2020 15:55:36

Lecaterm blokkene skal ligge under færdig gulv. Skal det være en 20 cm væg kan du eventuelt bruge en gevindstang og bore hul i alle blokkene så kan den være i væggen. Ellers riller man den ind indvendigt i bygningen

 Jeg har prøvet at lave en tegning sådan som jeg forstår at det hele skal bygges. Ser det nogenlunde korrekt ud?
Hvor først randfundamentet graves ud og støbes med lecaterm blokkene placeret oven på. Herefter graves der ud til selve gulvet og der bruges sand til at rette ud i bunden, herefter isolering, så gulvvarmeslanger og til slut støbes betongulvet ovenpå.
Til sidst bygges muren af lecablokke og der kan efterfølgende monteres porte i garagen.

Det ser godt nok ud hvis du kun vil have det frostfrit med gulvvarme. Hvis du vil have mere varme derinde så bør ydermuren bestå af 10 cm blokke med isolering imellem.
Husk rionet til at binde varmeslanger på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også