Kan man skære armeret rude med vinkelsliber

Min søn har lige overtaget en andelslejlighed.

Mellem køkken og badeværelse sidder der en armeret råglasrude, som er dækket af glasvæv på begge sider. Desuden har ruden iflg. det oplyste en del "hakker".

Vævklæberen er meget svær at få af, har nogen gode ideer?

I et letsindig øjeblik har jeg luftet tanken om at skære ruden ud (som er "muret ind" i væggen), med en vinkelsliber med en "fin" diamantklinge, og så erstatte råglasruden med en enkel træramme med en ny rude (klar glas eller råglas).

Har nogen erfaring med at skære en rude ud som beskrevet? Eller er det svært? Jeg har lidt respekt for "noget", som er "muret ind".

Håber i forstår, ellers er i velkommen til at stille spørgmål.

Træd ikke på mine ledninger :o)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det letteste er da at få tapetet af. Rør brun sæbe op med vand til en tyk grød og påfør et godt lag. Dæk helt tæt med plastfolie. Tape kanterne så det er lufttæt. Lad det sidde natten over og skrab af med en spartel. Rens efter med rent vand.

 

Så længe brun sæbe er fugtig virker det, så det er vigtigt at sæben dækkes lufttæt med plast som Uldal påpeger.

Krystalsæbe er bare lettere at påføre lodrette flader, da sæben har en konsistens som gele som ikke løber.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har sat et billed ind set fra badeværelsessiden. Det “grisefarvede” er rester af glasvævet, det hvidlige er noget lim/klæber af en slags. Desværre ikke alm. tapetklister 😔.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Bare på med noget sæbe og så en stripper

 

Husk de tre t'er: Ting tager tid.

Følg Uldals råd. Du kan muligvis forsøge med cellulosefortynder eller acetone.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Takker for indlæg. Det vil jeg prøve om et par dage.   

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også