Separat udluftning på badeværelse i nybyg

Hej

Er der krav om at udluftning fra badeværelser i nye huse skal separeres fra ventilationsanlægget der dækker resten af huset? Jeg troede i min naivitet at "genvex'en" var nok til at sikre et godt indeklima på badeværelser....

Mvh Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder helt forkert at køre et badeværelse uden om "genvexen". Der kommer netop meget varme fra badeværelset der bør genbruges. Noget andet er køkkenomhætten, men her er det fedtet i lufter der vil give problemer i "genvexen".
For at udsugningen på badeværelset kan virke, skal der også komme luft til badeværelset.


Søren O
Ja, det var også det jeg tænkte. Emhætte bliver bordemfang med recirkulering så fedtet er ikke et problem. Her klarer genvex også at få fugten ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis