Separat udluftning på badeværelse i nybyg Henrikhp 631 7000 08-02-2020 07:18 HejEr der krav om at udluftning fra badeværelser i nye huse skal separeres fra ventilationsanlægget der dækker resten af huset? Jeg troede i min naivitet at "genvex'en" var nok til at sikre et godt indeklima på badeværelser....Mvh Henrik 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7973 7000 08-02-2020 09:50 Det lyder helt forkert at køre et badeværelse uden om "genvexen". Der kommer netop meget varme fra badeværelset der bør genbruges. Noget andet er køkkenomhætten, men her er det fedtet i lufter der vil give problemer i "genvexen".For at udsugningen på badeværelset kan virke, skal der også komme luft til badeværelset. Søren O
Henrikhp Trådstarter 631 7000 08-02-2020 10:26 Ja, det var også det jeg tænkte. Emhætte bliver bordemfang med recirkulering så fedtet er ikke et problem. Her klarer genvex også at få fugten ud