Udendørs "vandhane"

Hejsa vil gerne have et aftabnings sted til min haveslange her , så istedet for det sorte rør skal jeg have en fitting til at koble min haveslange på , nogen der ved hvad det hedder den jeg skal købe ? Kan man evt købe en i given længde som det sorte rør ? Mvh


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner grangivelig et sted, som er beregnet til en måler, hvis det er det, skal du ikke koble din haveslange på der.

fase
S. Fabrin skrev den 06-02-2020 17:44:53

Det ligner grangivelig et sted, som er beregnet til en måler, hvis det er det, skal du ikke koble din haveslange på der.

Bare rolig måleren sidder et andet sted :)


 

Sidder måleren så før eller efter dette foto? Det ligner en brønd til en måler, især med hane på hver side..
Skal det sorte ikke bare skiftes ud med et kortere, et stykke og evt. En ballofix? 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis måleren sidder før den viste målerafsætning, kan du godt lave et udtag. Hvis måleren sidder efter og du laver et udtag får du gratis vand, men vandværket vil betragte det som bedrageri. Så jeg ville undersøge det grundigt, hvor måleren er placeret.

fase
Måleren sidder før :) , men sad måleren efter tænker jeg ikke vand værket ville kunne se de x antal liter vand jeg bruger til at vande blomster med 😅

 

Annonce
Nej vandværket kan ikke se hvor meget vand, du har brugt, så de regner til den gode side for dem. 

fase
Sidder måleren før, så er det naturligvis ok. men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan.
Sidder måleren efter så er det jo tyveri. Det kan vandværket anmelde til politiet. Og de vil skønne et forbrug, som kan ligge over dine blomster vandinger.
Og nej det er ikke alle tyverier der bliver opklaret, men en tilfældighed kan nogen gange føre til at de opdager det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har en næsten nabo, der lavede knebet. Desværre kom de tilfældigvis 3 måneder efter for rutinemæssig udskiftning sf måler. Han ku ikke bevise, at hanen kun havde siddet et kvartal. Nu gir det ingen terrasseøl mere... han har ikke råd!

 

uldal skrev den 07-02-2020 10:45:25

Jeg har en næsten nabo, der lavede knebet. Desværre kom de tilfældigvis 3 måneder efter for rutinemæssig udskiftning sf måler. Han ku ikke bevise, at hanen kun havde siddet et kvartal. Nu gir det ingen terrasseøl mere... han har ikke råd!

 Så han havde simpelthen fjernet måleren ? Det lyder dumt 😯


 

Sunchine2003: Hvorfra har du den konklusion at han fjernede måleren.
Jeg læser det som han lavede en aftapnings hane før måler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også