Pulver bag på fliser - kan jeg forlange kompensation?

Hej alle

Har lige lagt 45 kvm 60x60 fliser.
Det viste sig at alle fliserne havde et lag hvidt talkum eller magnesiumpulver på bagsiden. Så meget at jeg ikke turde lægge fliserne.
Det kunne ikke børstes af, så alle fliserne skulle højtryksspules for at fjerne pulveret. 

Jeg er ikke i tvivl om at det var nødvendigt, for når højtryksrenseren kan spule det af, så vil flisen jo heller ikke have vedhæftning der hvor pulveret er, hvilket et en stor del af flisen. Se billede.

Der er brugt 6+ timer på at spule de 126 fliser…

Kan jeg forlange en kompensation fra flisefirmaet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lave en hurtig test:
Tag en flise og smør en klat fliseklæb på bagsiden og lad den tørre.
Hvis klæberen holder fast (hvad jeg tror den gør) så er der jo ingen grund til at gøre mere...
Fliseklæb er noget af det mest "klæbrige" i murerverdenen, og det kunne måske opløse det hvide stads    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvorfor ringede du ikke til leverandøren først? Det løb er kørt.

 

Fair nok. Jeg lader det fare og undgår bøvlet.
Vi opdagede det først da vi skulle til at lægge dem. Flisemureren var klar og jeg havde taget fri fra arbejde og det hele skulle køre efter en snor... Så er det satme træls at skulle afblæse det hele, sende fliser retur og vente på en ny sending fra Italien. Så jeg gik i sving med højtryksrenseren.

Jeg skrev til leverandøren med det samme, og vedhæftede et billede. Han ville kontakte fabrikken i Italien. Men jeg tror godt vi allesammen ved hvordan det ender... De er sgu da ligeglade... Og på den anden side, så har jeg heller ikke handlet med en Italiensk fliseproducent, men med en dansk forhandler. Så det er i princippet ham og mig som har et mellemværende. Han vælger så at bounce den videre til producenten....
Husker, at jeg var ude for noget tilsvarende. Har lige været ude og se de resterende fliser og de har en belægning, der minder om den, der er (eller var) på dine fliser.
Jeg opfattede det som noget, der skulle forøge klæbevirkningen og de har da nu siddet i knap 20 år, så det hvide stads har da i hvert fald ikke skadet ret meget.
efry skrev den 07-02-2020 17:28:29

Husker, at jeg var ude for noget tilsvarende. Har lige været ude og se de resterende fliser og de har en belægning, der minder om den, der er (eller var) på dine fliser.
Jeg opfattede det som noget, der skulle forøge klæbevirkningen og de har da nu siddet i knap 20 år, så det hvide stads har da i hvert fald ikke skadet ret meget.

Producenten gør det for at flisen ikke brænder fast på båndet under produktionen. 

Godt at dine stadig ligger fast... Har du været rundt og banke på dem? Grebet på en skruetrækker er god til at afsløre når en flise er skruk.

Jeg turde ikke løbe chancen. De skal nok ligge fast et godt stykke tid. Men hvad med om 2, 5 eller 10 år?

Til den kvadratmeterpris, vil jeg gøre hvad jeg kan for at sikre optimal vedhæftning. Det er ikke sjovt at skifte dem om 5 år... 
Nu skrev jeg knap 20 år, men tiden går hurtigt, så jeg må nok ændre det til 26 år.
Jeg er ikke spor nervøs!
Jeg har lavet en "skrukmåler" (til eget brug) - men håndværkerne jeg har været i nærheden af,  ønsker ikke at jeg anvender den    måske fordi jeg på ganske få minutter får afdækket problemerne.. 
Har da tænkt på at lave den i "større format" - så den er tilgængelig for alle.. men det er bare så simpelt, at jeg ikke forstår, at man gider sidde med bagsiden af en skruetrækker og banke løs? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis