Gulvlægning

Hej Lav-det-selv
Jeg skal have lagt nyt gulv i køkkenalrummet.
Jeg har tænkt mig at fjerne både køkken og gulv, så det er muligt at lægge det over det hele.
Gulvet skal gerne være et klikgulv (laminat), og jeg har derfor lidt spørgsmål til pålægningen.
Under det nuværende gulv ligger der strøer, og derfor kan der ikke lægges et klikgulv direkte. Derfor har jeg brug for at vide, hvad der skal ligge på strøerne, for at det er muligt.
Skal det være et lag spånplader og derefter klikgulvunderlag?
Er der noget specielt, man skal være opmærksom på, da laminat måske ikke udvider sig lige så meget?
Er det noget I ville kaste jer ud i selv, eller er det smartest at benytte en professionel? 
Og har I eventuelt nogle gode referencer i midtjylland (Aarhus)?
Beklager de mange spørgsmål.
Mvh
Rasmus G. Birk

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. du skal lige tjekke hvordan dit klikgulv kan/skal lægges. De fleste klikgulve kan ikke lægges ind under køkkenskabe pgra vægten, da gulvet så ikke kan bevæge sig, med det resultat at du får "bølger" på gulvet.
2. igen undersøg hvad fabrikanten skriver/anbefaler til netop hans gulv som underlag. Typisk bruges der gulvspånplader med fer og not der skrues fast til strøerne.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Og klikgulvet fæstnes IKKE ned til spånpladerne. Så spånplader og laminat må udvide sig hver for sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis