Strøm på badeværelse.

Jeg har fået lavet helt nyt badeværelse. Det er jo dejligt nok. Men en ting undrer mig. Der er i den forbindelse lavet et elstik til fx barbermaskine, eltandbørste eller lign.

Men er det ikke meningen der skal være strøm på dette stik hele tiden (Der er ingen afbryder på dette stik).

Som det er lavet nu er der kun strøm i det når lyset er tændt. Synes bare ikke lyset behøver at være tændt for at min barbermaskine lader, eller min vaskemaskine kører...?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt klart forkert. En stikkontakt er beregnet til at virke ligegyldigt om lyset er tændt eller slukket.

Hvis det er en elektrikker der har lavet det, vel jeg mene at du skal hendvende dig til ham og få det lavet korrekt uden beregning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ved ikke om an kn sige det drwn fejl, det kommer vel helt an på hvad der er aftalt mellem elektrikeren og din udlejer? 

Mvh. Christian M
 

Det er en fejl som det er beskrevet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og hvordan kan du konkluderer dette? For sådan var det os i en tidligere lejlighed jeg boede til leje i.. 

Mvh. Christian M
 

Stikkontakter er beregnet til at stå med konstant strøm.
I få tilfælde kan man rundt i stuen f.eks. have stikkontakter der har en fælles afbryder så alle væg og standerlamper kan slukkes på samme sted.
Men en stikkontakt i et badeværelse er der ingen ide i slukker sammen med lyset.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis