Loftplader i garage

Halløjsa drenge og piger.

Jeg er så småt gået i gang med at planlægge loft i garagen som gerne skulle sættes op til marts.
Jeg har ca 23 m2 loft, og jeg lægger isolering og dampspærre op inden loftpladerne.

Jeg er dog lidt i vildrede mht til valg af plader. Jeg ønsker en billig men god løsning som gerne skal holde mange år frem. Spørgsmålet er om en garage betegnes som tør eller fugtig? 

Skal jeg vælge:

Knauf Ultra Board 15mm (vådrumsgips) som knauf har sagt ok til (uopvarmet tørt rum).

OSB2 plade (tillader lejlighedsvis højere fugt, som f.eks uopvarmede garager, fritidshuse o.l.)

Osb3 plade (tillader stor fugtpåvirkning).

Eller har i helt 4. Bud?

Grunden til at jeg er i tvivl er ganske simpelt fordi jeg ikke ved om garagen er "tør med lejlighedsvis fugt" eller om den er så fugtig så jeg skal regne med "stor fugtpåvirkning".
Ved nærmere eftertanke er gipsplade nok sidste valg, da bæreevnen i gipsplader sjældent er ret god.



Mvh. 
Olsen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overvejet troldtex /fibotech plader? 

Mvh. Christian M
 

Jeps, er overvejet og har helt sikkert det flotteste resultat. Men bæreevnen i disse plader er om muligt mindre end gips 😉


Mvh. 
Olsen
Prismæssigt har jeg tænkt omkring 1500 for pladerne/beklædningen.
Bliver det billigere er det selvfølgelig et plus, så er der flere penge til belysning osv. 



Mvh. 
Olsen
Husk at der skal være udluftning  imellem isolering og tagfladen .....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Jeg ville vælge trykkede, uhøvlede forskallinger i 21x95 mm. Din garage vil, i efterårs- og vinterperioden være våd og fugtig, både fra luften udefra, men også fra vand på bilen.

 

Hej uldal.

Jeg fik ikke skrevet at garagen ikke bruges til bilen, men skal indrettes som værksted, så bilen kommer aldrig derind.. Så der er meget begrænset tilførsel af fugt indefra 😊
Men ellers godt argument 👍


Mvh. 
Olsen
Lille hiawata skrev den 05-02-2020 20:19:03

Jeps, er overvejet og har helt sikkert det flotteste resultat. Men bæreevnen i disse plader er om muligt mindre end gips 😉

 Bæreevnen i troldtex/fiberplader er lig nul. Det samme er iøvrigt gips. 

Hvad er det du skal hænge op i loftet? Du kunne jo bare sætte ekstra forskalling op pr 30 cm, så har du rigeligt at skrue i, når pladerne er sat op.. 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis