Intermistisk væg

Hej

Min datter er flyttet ind i et kollegieværelse, som hun gerne vil dele op i to. Vi forestiller os at lave "væggen" af en enkelt lags plade (den må ikke fylde mere end absolut nødvendigt) skrue en lægte i bunden og en i ca. 2 meters højde. Væggen skal så skrues fast på bagsiden af et solidt karlekammer skab og en IVAR reol.

Det er vigtigt at løsningen er billig.

Væggen bliver 2,16 m bred og ca. 2,5 m høj.

Vi overvejer at lave væggen i enten OSB eller Krydsfiner. Hvor tyk skal sådan en plade være for at kunne holde sig selv lodret i denne spinkle konstruktion?

Er der et andet materiale der er bedre og billigere?

(Jeg ved godt at det rigtige ville være at sætte stålreglar op og beklæde dem med gips)

Vh Helle
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da helt fint. OSB, krydsfiner eller MDF i 12mm tror jeg ville være fint. Jeg ville dog anvende lister der var mindre end lægter da de jo er ret voldsomme og det skal jo ikke holde alverden. Og så ville jeg starte med lægge en liste rundt langs kanten af hele pladen. Lidt lim og små skruer eller stifter. Derefter kan der placeres nogle lister der passer med fastgørelse i skab og reol. Mal den på begge sider inden fastgørelse. Listerne behøver ikke være større end fx 20x30mm. Det vil også give et meget lettere udtryk end lægter. Og fylde en del mindre. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis