Dampspær - jeg har dummet mig...

Hej
Jeg har dummet mig ifm. en opbygning for et års tid siden (min første renovering vel og mærke)
Jeg har lagt nyt gulv i en fordelergang og 3 opstødende værelser. Gulver ligger på spånplader, som ligger på strøer. Her valgte jeg så at ligge dampspæren oven på spånpladerne dvs. imellem selve gulvet og gulvpladerne. Det er efterfølgende gået op for mig, at det måske ikke er det smarteste i verden. Mit spørgsmål er hvad i vil anbefale at jeg gør. Jeg ser selv 3 muligheder.
1. Gør ingenting
2. Fjerne gulvlister og skær dampsspæren op langs væggen (For evt. på den måde at give fugten mulighed for at slippe ud?).
3. Fjern gulv og kom helt af med dampspæren.

Håber i kan hjælpe mig :)

Bonuinfo. Under spånpladerne er der ca. 150 mm med isolering. Jeg har ingen ide om hvor fugtigt vores betondæk er desværre.

Vh. Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke gøre noget men hvis du vil være helt sikker så kan du jo få lavet en skimmelsvamp måling og hvis den ikke viser noget så kan du sove helt trygt om natten.
Jeg havde fjernet nogle fodlister ogvippet nogle brædder op, for at tjekke op på det. Ellers vil du gå og bekymre dig i uendelighed. 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis