Udskifte Vrider på inderside af dør med låsecylinder.

Hvis jeg gerne vil have en nøgle på indersiden af vores hoveddør, er det så bare en låsecylinder jeg skal have fat i?, den skal selvfølgelig passe til døren så den skal vel være magen til den anden der sidder der. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Både Ruko, Dorma og Abus har systemlåse, så det bør ikke være noget problem at finde hvad du efterlyser.

Det hjælper hvis du tager den gamle "dims" med du ønsker erstattet, for udvalget er enormt så du ikke kommer hjem med lige præsis den forkerte.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som Rantzau skriver så burde det ikke være noget problem, men jeg er nysgerrig efter hvorfor du vil det. Vi har osse en vrider indvendig på yderdøren. Det hænder ofte at der er en tilbage i huset som er optaget så vedkomne ikke ville bemærke om nogen gik ind. derfor er det tit at døren er låst selvom nogen er hjemme. Om natten er den self låst. Så hvordan sikre man sig at der altid er en nøgle så folk kan komme ud i tilfælde af brand. Hvis den altid skal være der så kan man vel lige så godt beholde vrideren

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det gælder om at en tyv både har besvær med at komme både ind og ikke mindst ud igen.
En tyvs værste mareridt er hvis han ikke kan komme let ud igen, evt. som fulgt vej.

Hav en indvendig dør nøgle gemt diskret, i nærheden ved given dør, så den let kan fremskaffes ved brand eller liggende, samt alm ind- og udgange.

Den fremgangsmåde bruger jeg, ved bortrejse/ferie mv. er alle vores indvendige nøgler gemt i "pengeskab"

Det er samme overvejelser som Kovas nævner, der fik os til at have vrider indvendig på hoveddøren.

De sekundære døre som teressedør og bryggersdør er forsynet med nøgle der kun kan låses indefra med nøgle. Låsene er kun forsynet med låsepal der kun kan aktiveres med nøglen.

Disse døre kan ikke låses udefra, hvilket er meget praktisk hvis et vindstød skulle smække døren så man er låst ude, da de ikke er forsynet med automatisk smækanordning..

Systemet forhindrer også at eventuelle tyve har en nødudgang, eller kan bære værdigenstande ubemærket ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Indvendige låse vrider, uanset hvor de end sider, på given hoved- bag- eller terrasse dør, er en stor hjælp for tyve!

Det er nærmest en opfordring til tyven, hvis der også er alm. glas/Thermo, i en af de omtalte døre.

Tyven vælger altid det letteste sted/hus at bryde ind i!

Lad bare naboområdets Husejere være lemfældige med deres låsning af døre mv., så slipper vi for indbrud. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis