dyksav

Når nu valget står på en dyksav så ved jeg ikke det store, jeg har kigget lidt på
dewalt
makita
bosch
hvad skal man kigge efter samt er man låst på producentens skinner eller passer de med hinanden.

det er vel skære dybderne der bør kigges på og motor efekten
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke give dig svaret på, hvad der er bedst, men hvis du ender med en Bosch, så har jeg 2 helt nye originale Bosch skinner stående, som passer til dyksaven. 1 på 80 og 1 på 160 cm. Skulle bruge dem til en alm. Bosch rundsav og overså desværre, at de ikke passede til den model. Inden jeg opdagede det, var havde jeg smidt indpakning ud, og det var efter at retten til returnering var udløbet. Så dem vil jeg godt sælge til en god pris.

Kurt B. Andersen
Jeg har en Makita dyksav SP6000 på 1300W, den har hastighedsregulering, det har jeg brugt nogle gange.
Jeg er rigtig glad for saven og bruger den rigtig meget.
Har aldrig manglet motorkraft..
Jeg har købt en skinne på 3 meter, så er det nemt med lange snit (bruger den kun herhjemme)
Havde oprindelig stk 1,4 meter skinner, men har savet den ene midt over, så jeg har en kort skinne, den anden del har jeg sat et vinkelanslag på, så kan man nemt lige holde den på et bræt og save det i vinkel.

Hvis du køber to 1,4 meter skinner og vil samle dem så køb 2 samlebeslag, så er det meget mere stabilt. (der er 2 spor i hver skinne til samlebeslagene)

Det er jo efter hånden også kommet gode akku dyksave på markedet, hvis det skal med i dine overvejelser ? 

Vi prøver igen, i morgen --
Vil gætte de alle vil gøre arbejdet. Jeg stof også og manglede en, men jeg valgte at købe en brugt Festool. Den er jeg meget glad for 
kurta skrev den 04-02-2020 23:01:26

Jeg kan ikke give dig svaret på, hvad der er bedst, men hvis du ender med en Bosch, så har jeg 2 helt nye originale Bosch skinner stående, som passer til dyksaven. 1 på 80 og 1 på 160 cm. Skulle bruge dem til en alm. Bosch rundsav og overså desværre, at de ikke passede til den model. Inden jeg opdagede det, var havde jeg smidt indpakning ud, og det var efter at retten til returnering var udløbet. Så dem vil jeg godt sælge til en god pris.

 hvad vil du have for de 2 skinner hver for sig , det er dem der samles med et bredt beslag på midten af skinnen

Er det kun makita der har anti tilt af maskinen så den ikke kan vippe ud af skinnen ?
jeg har forsøgt og gennemskue forskellene mellem de 3 mærker men den er svær og se kan se der også svinger i motor efekten en er på 1400w en anden er på 1300w
Annonce
Antitilten er en god ting, den bruger jeg jævnligt, men kunne godt undvære det hvis det var.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil have 700 kr. for begge skinner. De kostede  1109 kr. og så vidt jeg kunne se, kunne de ikke fåes billigere nogen steder. Der er ikke samlebeslag med til dem. Så det skal tilkøbes, hvis man har brug for det.

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 06-02-2020 00:35:57

Jeg vil have 700 kr. for begge skinner. De kostede  1109 kr. og så vidt jeg kunne se, kunne de ikke fåes billigere nogen steder. Der er ikke samlebeslag med til dem. Så det skal tilkøbes, hvis man har brug for det.

 Det er noteret vedr dine skinner.


Nu har jeg set en del produkt videoer og det virker som maskiner med en motor på 1300w er i underkanten hvis de skal save i hårdt træ, set udfra bosch har en motor på 1450w hvor stor betydning har det og er det kun makita der har tilt og skæring i -1 grad
Mafell har også skæring i -1 grad, dyksav-mt-55-cc
Den er på 1400 w, - har forrids-funktion til bl.a. savning af laminatbordplader, så der undgås flosser i laminatkanten.
Er meget tilfreds med den jeg har.
hvor meget har motor effekten og sige makita står der i flere test af den har det svært ved hårde materialer der er der ikke kræfter nok i den men det har vel også noget med hvor hårdt den bliver presset igennem materialet under fremføringen

har også kigger på den fra H/n men kan ikke se den har forrids i laminat og tilt
saven er til privat brug engang imellem
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis