Potentielt bærende/stabiliserende vægge

Hej

Vi et hus hvor vi rigtig gerne vil lave lidt om i ved at flytte nogle vægge, vi vil derfor høre om der er nogle her i gruppen, der ved om vores projekt skulle være muligt ?, hvem skal man have til at kigge på om de kan lade sig gøre, samt hvis hvad der skal for at det er muligt.

Udvidelse af stuen: 
Her ønsker vi at fjerne understående vægge B1 (potentielt bærende), B2 (potentielt bærende) samt B3.

Ovenstående vægge ønsker vi at erstatte med N1, som vi håber vil kunne klare opgave.

På forhånd mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen
René

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som tommelfinger regel gælder, at skillevægge der går på tværs af spærene er bærende, med ingen regel uden undtagelser, så du må op på loftet og undersøge spær, etageadskillelse og eventuelle støtte punkter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det ser umiddelbart ud til at det ikke giver problemer, men et billede af den originale tegning ville være en hjælp.
Hvorfor ser jeg ingen problemer? Jeg går ud fra at det er ende væggen der ses, væggen i stuen går på langs af huset. Den kan være bærende, og det er den der forlænges med den nye væg N1 så placeringen i forhold til spær er jo den samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej

Mange tak for Jeres svar, jeg har for en god ordensskyld vedhæftet den komplete plantegning, med både vores ønsker om ændring samt original tegning fra kommunen.

PDF fil med beskrivelse:
Ombygning.pdf

Jeg håber det kan give det sidste overblik.

På forhånd mange tak.

M.v.h.
René
Det er ret sikkert at du kan lave denne ombygning uden problemer. Den gennem gående mur i husets længderetning føres jo igennem ved ny værelse og bad.
Der kunne komme til at mangle den stabiliserende effekt fra muren i køkken, men da ydermuren har et knæk umiddelbart ved siden af mener jeg ikke det har betydning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Mange tak skal du have for dine fine svar :-), på baggrund af det vælger vi at gå ved med dette.

M.v.h.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis