Problem med Danfoss gulvvarme

Hej
Jeg har pt. Nogle problemer med mit gl. Danfoss gulvvarme system(ca. fra 2001). Problemet er at jeg ikke kan få så meget varme rundt i huset. Systemet er på 5 strenge og har en shunt med en Grundfoss Alpha 2 pumpe(indstillet på konstant tryk som anbefalet) og der er etableret med trådløse termostater i alle rum. Alle rum termostater sat til 23 grader, men jeg kan Max komme op på 18 grader og gulv føles koldt.
Fremløbet på shunten er sat på max, altså 5+ på termostaten for at der overhoved kommer lidt varme i systemet. fremløbsrøret er meget varmt, men det virker ikke til at der bliver lukket noget varme igennem shunten? Jeg har fået en ny Redan varmeveksler i september måned, men jeg ved ikke om det har noget at sige.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

På forhånd tak.  
Hej Jeg har pt. Nogle problemer med mit gl.... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ventilen åbner. Så er det næste, virker termostaten?  Du kan lige prøve om varmen fordeler sig til gulvarme kredsene. Hvis den gør det fungerer dine telestater, hvis ikke må du på jagt efter om pumpen eller telestaterne ikke virker.

fase
Ud fra billedet ser det ud til det er danfoss 230v telestater der er monteret. Hvis jeg var dig ville jeg sætte alle termostater rundt i huset på max 1 af gangen og se om der er nogle af telestaterne der åbner, den sorte i midten kommer op. Hvis ikke de gør det vil jeg tjekke med den tilhørende lysdiode om den ber om at telestaten åbner. Gør den det er det helt sikker telestaten der er gået i stykker. i min installation der er ca. 16 år gammel er alle 8 stk. skiftet

ps.
ud fra dit billede vil jeg faktisk mene at de første 4 er defekte, ud fra at de ikke ser ud til at være åbne og de første 4 lysdioder lyser
groundz skrev den 04-02-2020 19:51:57

Ud fra billedet ser det ud til det er danfoss 230v telestater der er monteret. Hvis jeg var dig ville jeg sætte alle termostater rundt i huset på max 1 af gangen og se om der er nogle af telestaterne der åbner, den sorte i midten kommer op. Hvis ikke de gør det vil jeg tjekke med den tilhørende lysdiode om den ber om at telestaten åbner. Gør den det er det helt sikker telestaten der er gået i stykker. i min installation der er ca. 16 år gammel er alle 8 stk. skiftet

ps.
ud fra dit billede vil jeg faktisk mene at de første 4 er defekte, ud fra at de ikke ser ud til at være åbne og de første 4 lysdioder lyser

 Jeg har lige været ude for at se på telestaterne, og det er rigtigt at det er Danfoss 230v men det sorte i midten kan ikke komme op da det i et med resten af telestaterne. Det må nok være en anden model. 

Mange tak for hjælpen til alle dem der har svaret på mine spørgsmål! Jeg tror dog, at jeg bliver nødt til at få fat på en VVS’er til at løse problemer da intet har virket indtil videre. Så inden jeg investerer i noget nyt udstyr må jeg hellere får en professionel til at se på det :-)
Annonce
Det lyder som om din termostat med fjern sensor er stået af.
Få skiftet din termostat med fjern sensor, så er du tilbage oppe at kører 

 

Den viste model er udgået. Du kan teste rumtermostaten ved at skrue helt op for temperaturen og flytte knappen på siden til en ny stilling. Blinker den røde diode bag dækslet hurtigt i tre minutter, så er rumtermostaten i orden. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis