Hej LDS'er,
Jeg er ved sætte mekanisk ventilation op i loftet i soveværelset. Fra ventilationen går det lodret op via et ø100 flexrør og op i en taghætte, der er isolering omkring flexrøret.
Min bekrymring er at der vil være ret åben fra ventilationen i loftet til taghætten. Det vil skabe varmetab og evt vind / støj. Jeg har læst man bør undgå vindstop ved lodret montering. Men findes der andre alternativer, eller er min bekymring ikke noget at være urolig for.