Skotrende

Hej Alle,  er der nogen der ved hvordan man finder den rette størrelse på en skotrende?
Har en gammel tre længet bondegård hvor skotrendenderne er utætte ud mod den store lade, men ikke mod de mindre og ældre bygninger, som støder op imod laden, taghældningen er også forskellig, men har det betydning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mål totallængden, vinklen og bredden på begge sider. Gå til din blikkenslager og han bukker zinkrender til dig.

 

Tak, jeg tror mine er konstrueret forkert, da vandet ryger udover siderne på det tag med mindst hældning, findes der er løsning på det? Det ene tag er eternit ( sikkert med asbest) og det andet er et hullet ståltag. Kan blikkenslageren hjælpe med det, jeg har set andre tage, hvor der var en liste og ikke blot en fals til at stoppe vandmængden. Mvh. Signe
Der er et par ting der skal være i orden.
Vandet der kommer strømmende skal møde en "opkant" inde under den modstående tagflade. Altså skal skotrende gå op over en lægte og der ud over skal kanten yderligere være bukket op.
¨Så skal vandet bremses hvis der er meget vend hastighed. Ude under kanten af modstående tagflade kan der sættes skum rygnings klodser i klemme. Det vil bremse og lede 80-90 % af vandet nedad. Resten der eventuelt smutter forbi fanges så let af opkanter.
Skotrende kan sagtens laves som beskrevet kun med tagpap brændt fast i renden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis