Gips på ydrevæg



Jeg har pillet et gammel køkken ned, hvor der var et underskab foran vinduet. For at få væggen pæn igen, tænker jeg nu at sætte en gips eller fibergips plade direkte på væggen med gipsmørtel (ala. beskrevet her: https://goerdetselv.dk/materialer/gipsplader/saa-nemt-faar-du-en-glat-vaeg). Er det en OK måde at gøre det, eller bør man bygge noget forskalling evt. med isolering i?

Jeg vakler lidt i om der skal skab op foran igen, men lige meget hvad bør der jo nok gøres noget ved den.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja uanset hvilken løsning du vælger , skab eller ikke skab , ville jeg lave en ramme og fylde med isolering , så meget som det nu er muligt ...........hvad med at bruge et overskab , kun 30 cm dyb, det fås sikkert i samme højde som de alm underskabe ..... og vupti , så er der plads til isolering .........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Min udfordring mht skab er at skal der være et der, vil jeg helst have vasken i det og så tæller alle centimeter for at få det hele til at passe sammen :)
Omkring isolering, vil det så have nogen videre betydning når der nu er så meget andet uisoleret i lejligheden?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis